Premi 'Josep Maria Guarro Callizo' per un treball sobre el principi de prioritat familiar

L'autora del TFG és la graduada en Dret, Laura Rodríguez Munich

premidret
La guanyadora amb representants del Col·legi de Procuradors, de CaixaBank, la FDET i Rosa Borell. Foto: FDET-UdL
La graduada en Dret per la Universitat de Lleida (UdL), Laura Rodríguez Munich, ha estat la guanyadora del Premi al millor Treball de Final de Grau (TFG) sobre Dret processal i Procura de la Universitat de Lleida (UdL) 'Josep Maria Guarro Callizo', en memòria de qui va ser degà i vicedegà del Col·legi de Procuradors de Lleida i que va morir al 2014.

El principi de prioritat familiar: un principi ignorat pel sistema de protecció de menors: Anàlisi legal i jurisprudencial de les circumstàncies que permeten la reintegració del menor a la família d’origen, ha estat escollit com el millor treball dels tres que optaven al premi.

Rodríguez hi analitza quines són les circumstàncies que valoren els tribunals de l'Estat espanyol per acordar el retorn del menor amb la seua família d’origen, quan aquest es troba en una situació de desemparament. A banda de l’anàlisi de la legislació vigent i la revisió de les opinions de la doctrina, l'autora ha realitzat una recerca exhaustiva de les resolucions judicials de diferents instàncies, en especial, d’aquelles que resolen l'oposició al desemparament. D’aquesta manera, "he pogut conèixer quins són els factors que el jutge o la jutgessa tenen en compte a l’hora d’acordar o no el reintegrament del menor a la seua família d’origen", explica.

El guardó, instaurat al 2015, està dotat amb 800 euros que aporten el Col·legi de Procuradors de Tribunals de Catalunya i CaixaBank. En aquesta edició, el jurat va estar format per Rosa Borrell Feliu (vídua de Josep Maria Guarro Callizo), Jordi Daura Ramón (Col·legi de Procuradors de Lleida) i Geremí Camí (director de Banca d'institucions a Lleida de Caixabank). Ja són tres les edicions consecutives que són dones s'enduen aquesta premi.