Premi Llanterna digital per a una alumna de la UdL

Jeny Montagut ja va ser guardonada en l'edició del 2014

llanternadigitalUdL
El lliurament va tenir lloc a l'Espai Orfeó Foto: Llanterna digital
Una alumna del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida (UdL) ha guanyat un dels Premis Llanterna Digital 2015. Es tracta de Jeny Montagut Florido, que s'ha imposat a la categoria universitària amb l'obra Límits. Es dóna la circumstància que Montagut ja va guanyar el mateix guardó l'any 2014, amb Josep Blanc, per Un conte sense herois. El guardó, patrocinat per l'Associació Res Non Verba, consisteix en 700 euros.

Els Premis Llanterna Digital volen contribuir al foment de l’ús del català i de l’occità a través de curtmetratges que promoguin una reflexió sobre les llengües i s'adrecen especialment a tots els membres de les dues comunitats lingüístiques d'arreu del món. Són una iniciativa de la Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida, de la qual forma part, entre d'altres,  l'Institut de Llengües de la Universitat de Lleida.

En la resta de categories, van resultar premiats:

Centres d'educació primària: Llull, Llull, Ramon Llull, del Col·legi Episcopal (Lleida)
Centres d'educació secundària: Les 9 cares de Ramon Llull, de l'Institut de Gurb (Barcelona)
Oberta (fins a 3 minuts): Molt lluny d'aquí, de Rubèn Calvo Carballal, Gerard Cardona Muñoz i Edgar Valls Guerrero
Oberta (fins a 15 minuts): Espés, de Tànit Fernández i Isaac Rodríguez

A més, el premi votació popular per internet se'l va endur Ramon Llull, l'origen, amb realitzat per alumnes de primària del Centre Educatiu El Segre de Lleida

A aquesta desena edició dels Premis Llaterna Digital, que se sumava a les activitats de l'any Ramon Llull, s'hi van presentar un total de 39 treballs audiovisuals.