Premi internacional per una tesi d'una professora de Turisme de la UdL

El treball, sobre la imatge online de Catalunya, ha estat distingit pel seu caràcter innovador

EstelaMarineUdLPremiTurisme
Estela Mariné amb els representants de l'IFITT en el lliurament del premi. FOTO: IFITT

La tesi doctoral From the projected to the transmitted image: The 2.0 construction of tourist destination image and identity in Catalonia de la professora del Grau de Turisme de la Universitat de Lleida (UdL), d'Estela Mariné Roig, ha estat distingida amb el Thesis Excellence Award for a Doctoral Thesis de la International Federation for Information Technologies and Travel & Tourism (IFITT). Dirigida per Salvador Anton Clavé, professor de la Universitat Rovira i Virgili (URV), la tesi ha estat premiada pel seu caràcter innovador, el seu rigor científic i la seua rellevància en l’àmbit del turisme.

La tesi explora les imatges online projectades i percebudes de Catalunya com a destinació, tot valorant la seua correspondència i destacant els aspectes diferenciadors de la formació d'aquesta imatge a la xarxa. El treball analitza blogs de viatge, opinions i llocs web oficials de turisme i posa el focus en el paper del contingut generat pels usuaris i la imatge transmesa pels internautes en el procés de formació i propagació de la imatge de la destinació turística.

El premi es va lliurar a Lugano (Suïssa) durant l'ENTER 2015 PhD Workshop, l’esdeveniment anual de la IFITT. Aquesta federació internacional aplega la comunitat mundial d’investigadors, acadèmics i professionals que lidera la discussió, l'intercanvi i el coneixement global sobre l’ús i l'impacte de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la indústria dels viatges, el turisme i les experiències.

Estela Mariné és membre del grup de recerca del Departament de Geografia de la URV en Anàlisi Territorial i Estudis Turístics (GRATET).  La seua tesi es va defensar el desembre de 2013 a la Rovira i Virgili, tot obtenint un Excel·lent cum laude.