Premien dos treballs sobre l'ús de les xarxes socials en turisme i la Porta dels Apòstols

Els guardons de la Càtedra Turó de la Seu Vella s'han lliurat aquest divendres

premis càtedra seu vella
Lídia Sánchez recollint la distinció / Foto: Amics de la Seu Vella

Un treball de final de grau (TFG) de l'Ús de les xarxes socials en l'àmbit turístic; anàlisi de la figura del Turó de la Seu Vella a TripAdvisor, i un de final de màster (TFM) de La Porta dels Apòstols de la Seu Vella de Lleida: Protocol·lització per a l’anastilosi del conjunt escultòric i la restitució de la lectura iconogràfica han estat els guanyadors de la segona edició dels Premis a TFG i TFM 'mossèn Jesús Tarragona' de la Càtedra Turó de la Seu Vella de la Universitat de Lleida (UdL), dotats cadascun amb 500 euros. En són autors, respectivament, Lídia Sánchez Araiz (doble Grau en ADE i Turisme de la UdL) i Àlex Sánchez Cucó (Màster en Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Universitat Politècnica de València i graduat en Conservació i Restauració dels Béns Culturals per la Universitat de Barcelona).

El jurat -format per Joan-Ramon González (president de l'Associació Amics de la Seu Vella), Joan Busqueta (president del Consell Científic de la Càtedra), Núria Preixens (secretària tècnica de la Càtedra), i els professors de la UdL i membres del Consell Científic de la càtedra César Cierco, Eduard Cristòbal, Francesc Fité i Alberto Velasco - ha valorat molt positivament els treballs i de manera unànime destaca "les seues aportacions innovadores en cadascun dels respectius àmbits de coneixement en relació al Turó de la Seu Vella".

Pel que fa al TFG, tutoritzat per la professora de la UdL Eva Martín, es tracta d'un estudi que analitza les opinions dels visitants del Turó en base als comentaris que publiquen a la plataforma TripAdvisor. A partir d’aquí, remarca quins són els punts més ben valorats (l’exterior del monument, els serveis oferts i les activitats que s’hi poden dur a terme) i els menys (preu, horari i panells informatius) que influeixen en l'experiència dels usuaris.

Quant al TFM planteja la restitució de l'apostolat original de la Porta dels Apòstols de la Seu Vella a partir dels fragments conservats i de la documentació conservada. El seu autor fa una proposta d’intervenció, detallant el procés i el cost d'execució, tot prenent com a referent la recuperació de l'escultura de sant Tomàs. L'estudi ha estat tutoritzat per Xavier Mas Barberà.

En aquesta edició dels premis també s'ha distingit amb un diploma acreditatiu el treball de final de màster Análisis de la imagen proyectada e imagen percibida del Turó de la Seu Vella: estrategia para la candidatura como Patrimonio Mundial, de Stephanie Zuley Bohórquez Durán (Màster en Màrqueting de Mitjans Socials de la UdL).

El lliurament dels premis ha tingut lloc aquest divendres al vespre a la Canonja, en el marc de l'acte Guardons Seu Vella 2023 que organitza l'Associació Amics d'aquest conjunt monumental.