Premi Elvira Godàs per al professor Marc Macià

Dotat amb 6.000 euros, per un projecte sobre el polític Pere Mías Codina

Marc-Macià-Dipu
El guardonat, en un acte a l'Espai Macià de Les Borges / Foto: Diputació de Lleida
El professor associat de la Facultat de Lletres de la Universitat de Lleida (UdL), Marc Macià i Farré, ha guanyat la primera edició del premi de recerca Elvira Godàs, organitzat per l'àrea de Serveis d'Arxius, Estudis i Informació de la Diputació de Lleida per donar suport a projectes d'investigació i difusió cultural i històrica d'àmbit local i comarcal. Macià rebrà 6.000 euros per un treball sobre el polític Pere Mías Codina (1880-1941), qui va proclamar la República Catalana a Les Borges Blanques l'abril del 1931 en tant que president del Comitè Revolucionari.

Marc Macià, natural de la capital de les Garrigues, és autor de Dictadura i democràcia: les Borges Blanques 1923-1936, obra amb la que va guanyar el Premi Josep Lladonosa d'Història l’any 2016. A la UdL dóna classes sobre moviments socials contemporanis, història contemporània i societat i cultura contemporànies. També forma part del Grup de recerca en transformacions en els mitjans audiovisuals i les seues implicacions en el desenvolupament polític, cultural i social.

El premi Elvira Godàs, de caràcter biennal, vol retre homenatge a la filla petita de Victorina Vila i Frederic Godàs (1879-1920), fundadors del Liceu Escolar de Lleida, inaugurat el 1906. Godàs va ser una mestra republicana exiliada a Mèxic i activista que va ostentar la presidència d'honor de la ‘Asociación Archivo, Guerra y Exilio’.

Text: Comunicació Diputació de Lleida / Premsa UdL