Premis MENSA pels professors de la UdL Ximo Company i Paul Christou

Per les seues recerques en els àmbits humanístic i tecnològic

Premis MENSA pels professors de la UdL Ximo Company i Paul Christou
Els premiats, amb les autoritats Foto: CAEM-UdL

Dos professors de la Universitat de Lleida (UdL) han estat guardonats amb els primers premis Mensalleida al Coneixement. Es tracta del catedràtic d'Història de l'Art i director del Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM), Ximo Company, en l'àmbit humanístic i artístic, i l'investigador ICREA i cap del Laboratori de Biotecnologia Vegetal, Paul Christou, en l'àmbit científic i tecnològic.

L'associació de persones superdotades Mensalleida, que compta amb una trentena de socis a Ponent, ha distingit el treball de Company per la tasca del CAEM, que qualifiquen com un ens "únic a l'Estat"; i el de Christou, pel projecte multidisciplinari de panís transgènic multivitamínic Vitamaize.

El premi en l'àmbit de l'emprenedoria ha correspost a un altre titulat de la UdL, Sisco Sapena, de Lleida, net, per "haver creat una empresa líder de la certificació digital i haver ajudat empreses joves". Els guardons s'han lliurat en un acte al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, amb el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Joan Biscarri.