Primeres votacions electròniques per elegir rector a la UdL

Prop de 12.000 persones tenen dret a participar fins les 13.00h de dimecres

rector votant
Jaume Puy és l'únic candidat / Foto: Premsa UdL
Un total d'11.952 persones entre estudiantat (10.140), personal docent i investigador-PDI (1.363) i personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis- PTGAS (449) poden participar en les eleccions al rectorat de la Universitat de Lleida (UdL) que, per primer cop, es realitzen per via electrònica. La jornada electoral s'estén entre les 09.00h d'aquest dimarts, 9 de maig, i les 13.00h de dimecres, 10 de maig. L'únic candidat a presidir la institució és l'actual rector, el catedràtic de Química Jaume Puy Llorens, que per ser proclamat ha d'obtenir més vots a favor que en blanc.

Les eleccions a rector es fan seguint el sistema de vot ponderat. Segons estableixen els Estatuts i la normativa electoral, els sufragis del professorat doctor amb vinculació permanent (387 persones) val un 51%. La resta de personal acadèmic (docents no doctors, professorat contractat a temps complet o parcial, interins, personal investigador i becaris), que són 976 electors, es pondera al 13%. Quant a l'estudiantat, representa el 26%; mentre que el vot del PTGAS té el 10%.

Atès que només hi ha una candidatura, les opcions de vot vàlid són donar suport a Puy o emetre un vot en blanc. "A efectes de recompte electoral, un vot en blanc equival a un vot en contra", segons informa la Secretària General de la UdL, Dolors Toldrà. El sistema també contempla l'opció de fer vot nul, tot i que només té "caràcter testimonial perquè no afectarà al resultat", afegeix.

Puy, catedràtic de Química a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV), és professor de la UdL des del 1986. Ha estat director del seu departament, sots-director de l'ETSEAFIV, i vicerector de Recerca entre els anys 2011 i 2019. Presenta un equip amb dos coordinacions (Comunicació, Difusió i Premsa, i Coordinació del Consell de Direcció-Delegació del Rector al Campus Universitari Igualada-UdL) i 11 vicerectorats (pels 8 actuals).

Les noves cares són el professor de l'Escola Politècnica Superior, Fernando Guirado Fernández, al capdavant de Professorat, i la catedràtica laboral de la Facultat de Lletres Natàlia Alonso Martínez, a Recerca, vicerectorat que se separa de Transferència del Coneixement, on continua Olga Martín Belloso. Mentre, les fins ara coordinadores Núria Camps Mirabet i Marta Oliva Solé passarien a ser vicerectores de Compromís Social, Igualtat i Cooperació, i Estratègia Digital i TIC, respectivament.

El termini per a impugnar els resultats d'aquestes eleccions a rector s'estén entre els dies 11 i 14 d'aquest mes. La proclamació definitiva tindrà lloc el 16 de maig. D'acord amb la nova Llei del Sistema Universitari Espanyol (LOSU), el mandat dels rectors i rectores és ara de 6 anys; però, en cas de ser reelegit, Jaume Puy no podria finalitzar aquest segon període al capdavant de la UdL ja que l'hauria de deixar el tercer any per edat.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de la candidatura