Premis per a dos alumnes de la Facultat de Dret, Economia i Turisme

De l'Associació de Dones Empresàries de Lleida i de la Generalitat de Catalunya

premisUdL2021
Raúl Masot i Manal Mamoun.
Manal Mamoun Oualla Riffi, graduada en Administració i Empreses (ADE) per la Universitat de Lleida (UdL) el curs passat, ha estat guardonada amb un dels premis Ap! que atorga l'Associació de Dones Empresàries de Lleida, en haver estat l'alumna més brillant d'ADE de la seua promoció.

Els premis Ap!, que en aquesta edició recuperen el seu lliurament presencial a la Seu Vella de Lleida aquest divendres 22 d'octubre, reconeixen l'èxit professional de les dones que lideren projectes o empreses a les comarques lleidatanes. Enguany són tretze les guardonades en les diferents categories, entre elles, Manal Mamoun. També han estat distingides, l'Associació REFEM, les infermeres de Lleida, i quatre de les cinc primeres guàrdies urbanes de la capital del Segrià. Les premiades rebran com a guardó un trofeu de ceràmica realitzat per l'artista Monti Mateu.

D'altra banda, Raúl Masot Pinilla, graduat en Turisme i màster en Màrqueting de mitjans socials de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL, ha estat el guanyador en la categoria de Treball de fi de màster (TFM) dels Premis als millors treballs universitaris en l’àmbit del tercer sector, l’economia social o les cooperatives.

Aquests guardons, impulsats per la direcció general d'Economia social i solidària, el tercer sector i les cooperatives de la Generalitat de Catalunya en col·laboració amb la Fundació Roca i Galès, tenen com a objectiu donar visibilitat a les àrees de coneixement relatives al tercer sector, l’economia social i el cooperativisme a les universitats catalanes, així com fomentar l’especialització de l'alumnat en aquests àmbit.

En aquesta edició, el jurat ha valorat especialment els treballs que abordaven noves formes de producció, de consum o de gestió innovadores des del cooperativisme, la continuïtat d’activitats econòmiques en forma de cooperativa o el cooperativisme de plataforma, entre d'altres.

El TGM premiat: Fruiturisme: Creació i promoció de rutes turístiques a la província de Lleida utilitzant les agrobotigues com a element dinamitzador, proposa un projecte per impulsar el turisme relacionat amb la fruita de Lleida amb l'objectiu de "millorar la comercialització dels productes de les cooperatives i agrobotigues, promocionar el territori i transmetre els valors de l'agricultura de regadiu".

A partir de la identificació de les cooperatives agràries federades de la demarcació de Lleida que venen principalment fruita en agrobotigues, Masot ha ideat una sèrie de rutes turístiques relacionades amb aquesta temàtica com ara: Benavent florit, Pedra Seca envoltada de fruiters o Pagès per un dia, etc. Totes elles es poden trobar en un web creat per l'autor que a més ha ideat una campanya de comunicació digital a través de les xarxes socials en el seu TFM.

Raúl Massot, que ja va ser premiat l'any passat pel seu Treball de final de grau (TFG) -Com estan implementant els Objectius de Desenvolupament Sostenible les principals aerolínies europees?- en els premis als Millors TFG del Consell Social de la UdL, rebrà per aquest nou guardó 1.100 euros, més productes del mercat Social valorats en 300 euros.