Professorat i alumnat d'Estudis Anglesos reten homenatge al teatre irlandès

'Meet Us at the Irish Pub' combina escenes d'obres icòniques de la dramatúrgia del país i música en directe

UdLTheatreWorkshopsinEnglishIRISHPUB1
Un moment de la sessió especial amb alumnat de batxillerat. FOTO: ICE-UdL
Meet Us at the Irish Pub, (Troba'ns al pub irlandés) és el títol l'espectacle-collage que aquest dijous en dos passis, a les 18.30h i a les 21.00h al Plató de la Facultat de Lletres, porten a escena estudiantat de 3r i 4t curs del grau en Estudis Anglesos, del doble grau en Llengües Aplicades i Traducció i en Estudis Anglesos i alumnat de mobilitat de la Universitat de Lleida (UdL). Es tracta de l'obra de teatre en anglès que des de fa deu anys organitza el Departament Llengües i Literatures Estrangeres en el marc del seu "Theatre workshop" i que compta amb la col·laboració de la Facultat de Lletres i el Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària en la producció.

L'espectacle d'enguany vol retre homenatge al teatre irlandès, tot combinant escenes de vuit obres icòniques de la seua dramatúrgia clàssica, moderna i contemporània i de la seua música més representativa que  s'interpretaran en directe. Durant una hora i mitja, catorze alumnes, dirigits per la professora de la UdL i també responsable de la dramatúrgia, Núria Casado, duran a l'escenari alguns dels fragments més emblemàtics de Man and Superman de George Bernard Shaw, Act without words, Happy Days i Endgame de Samuel Beckett, Translations i Dancing at Lughnasa de Brian Friel, i The Beauty Queen of Leenane i The Pillowman de Martin McDonagh.

"Aquestes obres ens porten a Irlanda a través dels seus símbols i la seua poesia, amb personatges intrigants i encantadors, fantasmes, pallassos, marginats, que ens faran conèixer el valor de la història, la religió o la llengua dins d'ells i seua la comunitat i, sobretot, per reconèixer-nos, sorprenentment, en el mirall de la humanitat que sempre presenten aquests dramaturgs irlandesos, amb totes les seues llums i ombres", explica Casado. "El nostre collage també reuneix una diversitat de llenguatges teatrals: la sofisticació d'una comèdia filosòfica, la potència dramàtica del teatre de l'absurd, la càrrega emocional de la comèdia dramàtica, el poder catàrtic de la tragèdia moderna i la misteriosa fantasia dels thrillers surrealistes", afegeix.

Les escenes s'entrelligaran amb cançons populars irlandeses i èxits d'U2, Sinéad O'Connor i The Cranberries, arranjades pel professor de la UdL, Jordi Cano, i que interpretaran en directe sis estudiants al pub irlandès teatralitzat per a l'ocasió. Han estat quatre mesos de treball entre l'exploració de diferents textos irlandesos dramàtics, el muntatge i l'estrena de l'espectacle, que ha comptat amb Òscar Sanchez (llum, so i vídeo), Maricel Cano (coreografia) i Yasmina Sedó (escenografia).

Meet Us at the Irish Pub es va estrenar aquest dimecres passat amb alumnat de primer de batxillerat del Col·legi Maristes Montserrat de Lleida, en una sessió especial coorganitzada amb l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL, que va incloure un col·loqui final.