Programari de gestió de processos per a l'alumnat de l'EPS

ARITMOS cedeix llicències per al màster en Enginyeria Industrial, ampliables a altres titulacions

conveni EPS ARITMOS bona
Salvadó, Puy i Valls / Foto: UdL
Familiaritzar l'alumnat amb programari professional que utilitzarà quan s'incorpori al món laboral és l'objectiu principal del conveni que la Universitat de Lleida (UdL) ha signat avui amb ARITMOS IBERIA SL al voltant de la tecnologia ERP (enterprise resource planning), un sistema que integra la gestió de processos. L'empresa cedeix gratuïtament una vintena de llicències de l'ERP SAGE X3 per al màster en Enginyeria Industrial de l'Escola Politècnica Superior (EPS), però podria ampliar-les en el futur per a assignatures de graus de l'EPS o d'altres titulacions que ofereix la UdL.

Els sistemes ERP interrelacionen diferents mòduls d'un negoci, des de les finances a la gestió de recursos humans, la fabricació o les vendes. La directora de l'EPS, Magda Valls, ha destacat que "és difícil incorporar aquestes eines al món universitari, no és l'habitual, i dóna un plus a la formació de l'estudiantat". En aquest sentit, el programari podria utilitzar-se a Administració i Direcció d'Empreses o diferents graus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària, ha explicat.

El director general d'ARITMOS, Andreu Salvadó, ha posat èmfasi en la "bona base" dels titulats que surten de la Universitat de Lleida, subratllant que el 80% dels seus treballadors ha sortit de la UdL. El rector, Jaume Puy, ha agraït aquest "retorn" i ha insistit que el més important de les empreses són les persones i que no tindrien personal qualificat sense una universitat al territori.