Prop de 2.400 alumnes inicien la selectivitat a la UdL

Els exàmens de la convocatòria ordinària continuen fins divendres

selectivitat juny23
Inici dels exàmens a la Facultat de Dret, Economia i Turisme / Foto: UdL
Un total de 2.390 persones, 86 més que en la mateixa convocatòria de l'any passat, han començat aquest dimarts les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) als 13 tribunals que gestiona la Universitat de Lleida (UdL) a la capital de Ponent, Tàrrega, Tremp, La Seu d'Urgell i Vielha. D'aquests, 1.891 són estudiants que han acabat enguany el Batxillerat; 253 es presenten per lliure, sigui per primer cop o per pujar nota; i 246 provenen de Cicles Formatius de Grau Superior. El coordinador de les PAU a la UdL, Xavier Carrera, ha explicat que les proves -que s'allarguen fins divendres- han començat amb normalitat i "sense incidències" a totes les seus.

La selectivitat s'estructura en dos blocs. La fase general comprèn els exàmens obligatoris: català, castellà, llengua estrangera, història i una matèria a triar entre les comunes de cada modalitat. Aquesta part dona la nota mitjana per accedir a la universitat, un 60% la qualificació del Batxillerat i un 40%, la de les assignatures 'fixes' de les PAU. La fase específica, que és voluntària, permet augmentar la nota fins a un 14. En aquest cas, l'alumnat pot examinar-se de fins a 3 matèries de modalitat entre un total de 22, computant les dos millors notes.

Per tribunals, 1.278 estudiants s'examinen al campus ubicat a Cappont; 345, a l'ETSEAFIV; i 167, a la Facultat de Medicina. A la Seu d'Urgell en són 234; a Tàrrega, 208; a Tremp, 83; i a Vielha, 75. Com és habitual, la primera matèria ha estat Llengua castellana i literatura. L'estudiantat podia escollir entre un fragment de la novel·la Tomás Nevinson, del recentment desaparegut Javier Marías, i un altre del llibre El infinito en un junco, d'Irene Vallejo, Premi Nacional d'Assaig 2020. A la primera també havien de respondre qüestions sobre La Fundación, d'Antonio Buero Vallejo; i a la segona, sobre Nada, de Carmen Laforet.

A nivell de tot Catalunya, 41.671 alumnes han començat avui les proves d'accés a la universitat. En la prova de llengua estrangera, l'anglès ha estat l'opció escollida majoritàriament per l'estudiantat amb un 98,74% (33.261 persones); molt per davant del francès amb un 0,92% (311), l'alemany amb 0,22% (72) i l'italià amb 0,11% (40).

L'alumnat coneixerà els resultats dels exàmens el 22 de juny. La sol·licitud de revisió es pot fer fins el dia 26 i la resolució de les mateixes se sabrà el 6 de juliol. La preinscripció universitària s'estén fins el 30 de juny, mentre la primera assignació de places es farà pública el 12 de juliol. Així, el període de matrícula per aquelles persones que hagin obtingut lloc en primera preferència poden formalitzar la matrícula entre els dies 14 i 19 de juliol. La convocatòria extraordinària de les PAU tindrà lloc els dies 5, 6 i 7 de setembre.
MÉS INFORMACIÓ:

Horaris dels exàmens