Prova pilot del test d'habilitats interpersonals al futur alumnat de Medicina

La UdL participa en l'avaluació de la PAP que volen implantar totes les Facultats catalanes

simuladorsroboticsUdL
Pràctiques amb simuladors robòtics / Foto: UdL
Alumnat de primer del grau en Medicina de la UdL realitzarà durant el segon semestre d'aquest curs un test per determinar aspectes com la seua empatia, les habilitats comunicatives, la capacitat per suportar la pressió o les dots per resoldre conflictes. Forma part d'una prova pilot de les vuit Facultats de Medicina catalanes, amb l'objectiu d'implantar en un futur proper un nou filtre per accedir a aquests estudis.

La Prova d'Aptituds Personals (PAP) de Medicina segueix les passes de la PAP dels graus d'Educació, implantada el curs 2017-2018 amb la voluntat de millorar els estàndards de qualitat professional dels docents. En aquest cas, es faria abans de la selectivitat i constaria de tres parts.  La primera, sobre aptituds (pensament crític i raonament), està basada en un test dels Estats Units. La segona, sobre habilitats interpersonals, en un altre que apliquen els college d'Irlanda. I la tercera, d'actituds (requisits emocionals), en una prova que es porta a terme al Regne Unit.

La degana de la Facultat de Medicina de la UdL, Anna Casanovas, destaca que el més important d'aquesta PAP és valorar "l'empatia, la compassió, la comunicació, la capacitat de suportar la pressió i la resiliència" del futur alumnat. I és que les facultats han detectat que hi ha estudiants acadèmicament brillants però que no tenen les habilitats i capacitats necessàries per exercir la Medicina.

L'estudiantat de la Universitat de Lleida que farà la prova aquest curs s'hi sotmet de forma voluntària per ajudar a validar-la. Totes les Facultats de Medicina programaran la prova el mateix dia i a la mateixa hora. Després comunicaran els resultats a la direcció general d'Universitats i a la conselleria perquè els tinguin en compte a l'hora de decidir si finalment apliquen aquest filtre d'accés a la titulació.