Recomanacions per fer fora el masclisme dels campus de la UdL

Amb una exposició il·lustrada per la dissenyadora gràfica Raquel Riba Rossi

masclismeexpo
L'exposició es pot veure a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social. FOTO: CDP-UdL
"La relació amb el teu alumnat és acadèmica, no íntima", "Insistir és assetjar, no seduir. Lliga sense molestar" o "Davant d'un compte que incita a la violència masclista, la legitima o la nega, es bloqueja i es reporta", són algunes de les recomanacions per prevenir les violències sexuals i digitals de l'exposició Fem fora el masclisme dels nostres campus.

Impulsada pel Centre d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera de la Universitat de Lleida (UdL), la mostra té com a objectiu que deixin de veure's o de considerar-se com a normals situacions i comportaments masclistes que es poden donar en contextos universitaris, a més de donar a conèixer els mecanismes dels què disposa la UdL per a evitar-les i atendre-les, com ara el propi Centre Dolors Piera i el Reglament d’actuació davant supòsits de violència de gènere, per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

Els onze desplegables que conformen aquesta exposició itinerant han estat il·lustrats per la dissenyadora gràfica feminista igualadina, Raquel Riba Rossi, coneguda pel seu personatge Lola Vendetta. Avui, la mostra s'ha estrenat a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, que l'acollirà fins al final d'aquest mes. Després es traslladarà a l'edifici del Rectorat i seguirà visitant la resta de campus, inclòs el d'Igualada.