Reivindiquen que Àfrica i el seu art entrin en l'educació

El rector anuncia una futura càtedra d'estudis africans

seminariinterculturalartafricaUdL2018
Algunes de les estatuetes de l'exposició. FOTO: UdL

Apropar-se a Àfrica i al seu art, és una assignatura pendent del nostre sistema educatiu, no només perquè en desconeixem moltes coses, sinó perquè hi tenim una responsabilitat com a colonitzadors, ha afirmat avui la professora Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida (UdL), Núria Llevot, en la inauguració del IV Seminari d'educació intercultural i art africà que organitza la UdL en col·laboració amb la Universitat de Saragossa (Unizar).

Per a Llevot, l'art africà ha de ser un instrument educatiu més per entendre la diversitat com a una riquesa i una oportunitat que superi mirades etnocentristes i que transformi i millori la societat a través de l'educació. Aquest és un dels aspectes que aborda el Seminari que té lloc avui a la Facultat d0'Educació, Psicologia i Treball (FEPTS) i on participen experts com ara Alfonso Revilla (Unizar), Isabela de Aranzadi (Universitat Autònoma de Madrid) i Juan José Martín (director d'EntrelaZarte).

Precisament, el rector de la UdL, Roberto Fernández Díaz, ha anunciat que està en contactes amb la Fundació Mujeres por África, que presideix l'exvicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, per poder crear una Càtedra d'estudis africans a la UdL, on hi tindria un paper destacat el col·leccionista, Juan José Martín. De fet, part de la col·lecció de Martín es pot veure durant el dia d'avui a la FEPTS en l'exposició Una mica d'Àfrica a través de l'art .

Durant el seu discurs, el rector de la UdL ha afirmat, com ho ha fet en altres ocasions, que un món intercultural només pot ser possible a partir d'identitats suaus, perquè si són dures, tancades, "es converteixen, metafòricament parlant, en identitats assassines". "Hem de defensar les identitats suaument perquè la diferència si es porta a l'extrem esdevé supremacisme", ha dit.

La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social ha acollit el Seminari

La Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social ha acollit el Seminari / Foto: UdL