Roberto Fernández: "La formació té un gran impacte en l'actitud emprenedora"

El rector de la UdL obre la 25a Trobada Empresarial al Pirineu

rector_trobada Pirineu
Un moment de la intervenció del rector a La Seu d'Urgell / Foto: Ramon Gabriel

"Els factors educatius influeixen molt en el desenvolupament d'una cultura emprenedora; la formació té un gran impacte". Amb aquestes paraules ha obert el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, la jornada inaugural de la 25a Trobada Empresarial al Pirineu, que es desenvolupa a La Seu d'Urgell. El rector ha destacat algunes iniciatives pioneres de la UdL en docència, com el doble grau d'ADE i Enginyeria Informàtica.

Aquesta, però, no és l'única proposta de la Universitat de Lleida per fomentar l'emprenedoria. L'aposta de la UdL es plasma en "canvis als plans d'estudis, els treballs de final de grau, les matèries transversals o els concursos d'idees", segons ha recordat Roberto Fernández. "Per crear una actitud emprenedora cal familiaritzar els nostres joves amb el món de la iniciativa empresarial i que vegin exemples propers", ha assegurat, afegint que "a la universitat emprenedora proliferen activitats relacionades amb la prestació de serveis d'assistència tècnica, contractes de recerca, patents o creació d'empreses".

El rector de la UdL manté que "els joves que es beneficien de l'aprenentatge de l'emprenedoria desenvolupen els coneixements empresarials i les aptituds essencials, com la creativitat, la iniciativa, la tenacitat, el treball en equip, el coneixement del risc i el sentit de la responsabilitat", però també "aspectes com el lideratge, la comunicació o la negociació".