Saber com es mou un turista a partir de les 'dades mòbils'
A les jornades sobre noves tecnologies al turisme també hi ha lloc pels drons
Descarregar pdfConèixer el comportament dels turistes, els seus desplaçaments, en quins llocs es concentren, en quins horaris, són algunes de les informacions que poden obtenir-se a partir de les dades mòbils de Telefònica. Així ho posa de manifest una nova oferta comercial que ha llençat aquesta multinacional al mercat, Smart steps, que utilitza dades de la xarxa mòbil per "estudiar el comportament dels turistes i ajudar el sector públic i privat a oferir millors serveis", explica Florence Broderick, de Smarts Steps a Espanya, que demà presenta aquest servei a les IV Jornades de Turisme de la UdL: Noves tecnologies aplicades al turisme que comencen aquesta tarda al campus de Cappont.
L'ús i gestió de grans volums de dades (big data) cada cop en més sectors, planteja oportunitats de negoci, reptes tecnològics, però també dubtes i legals que generen, ara com ara, una gran controvèrsia, és per això que part de les jornades tenen a veure amb el big data aplicat al sector turístic.
D'altra banda, un altre dels temes que s'abordaran serà la irrupció dels drons en el sector turístic. Jorge González i Alberto Rivera, de l'empresa Dronak, parlaran demà a la tarda, de com la nostra manera de viatjar, de visualitzar i, fins i tot, de comprendre el món està canviant degut a aquests aparells. Segons aquests empresaris, els drons poden oferir "veure un món més fidel i complet", viatges virtuals, assistències en el destí, etc. Tot i així, l'ús dels drons també suscita controvèrsia.
Les jornades comencen aquesta tarda centrant-se en les noves formes de comprar, comercialitzar i experimentar els serveis turístics, la promoció de les destinacions turístiques a través del màrqueting en línia o la gestió intel·ligent de les destinacions, l'anomenat Smart tourism, entre altres.