Sales d'estudi obertes a tots els campus de la UdL per exàmens

S'afegeixen a l'ampliació d'horaris de les biblioteques, a petició de l'alumnat

sala estudis lletres
La de Lletres té un aforament de 24 persones / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha reobert aquest dilluns, 24 de maig, sales d'estudis a tots els campus de la capital del Segrià per facilitar espais a l'alumnat durant el període d'exàmens. Respon així la petició del Consell de l'Estudiantat, que reclamava aquestes aules per reforçar l'ampliació dels horaris de les biblioteques. Les sales d'estudis estan disponibles de 09.00h a 21.00h de dilluns a divendres i a Lletres, tots els dies de la setmana. També estan obertes les sales d'usuaris, en aquest cas de dilluns a divendres i en el mateix horari. La mesura es mantindrà fins a finals del mes de juny, sempre que ho permeti la situació sanitària.

Al campus de Cappont, de dilluns a divendres, i de 09.00h a 21.00h, funcionen com a sales d'estudi les aules 2.12 i 2.13 de l'Edifici Polivalent, i l'aula 1.02 com a sala d'usuaris. En cas de necessitat, també podria habilitar-se la 1.04 perquè l'estudiantat usi ordinadors amb el programari específic. Per a treballs en grup es poden utilitzar els espais polivalents dels vestíbuls de la planta 0 i la planta 1 d'aquest edifici i la zona del vestíbul de la planta -1 del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera.

A la Facultat de Lletres, la sala d'estudis ubicada a la planta baixa funciona de dilluns a diumenge, de 09.00h a 21.00h. L'aforament està limitat a 24 persones i cal presentar el carnet de la UdL per accedir-hi, a l'igual que a Ciències de la Salut, "ja que són els espais que tenen més demanda", ha explicat el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor.

A Ciències de la Salut, funciona la sala d'estudis de la unitat docent, a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. La que està ubicada a la Facultat de Medicina no ho farà fins el proper dilluns, 31 de maig. Fins llavors, l'alumnat que necessiti un espai per estudiar pot sol·licitar-ho a consergeria.

Al campus d'Agrònoms, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) informa que obre la sala d'estudi de l'Edifici Principal de dilluns a divendres no festius entre les 09.00h i les 21.00.

Pel que fa al campus Igualada-UdL, la sala d'estudis resta oberta de dilluns a divendres, igual que la biblioteca.

Quant a les biblioteques, les de la Facultat de Lletres, Ciències de la Salut i l'ETSEA funcionen tots els dies de la setmana, de 09.00h a 21.00h, fins el proper 13 de juny. A partir de llavors, només prestarà aquest servei ampliat la de Lletres, a l'edifici del Rectorat. El PROCICAT estableix que l'aforament màxim de les biblioteques a Catalunya és del 70%. En el cas de la UdL, però, la unitat de Biblioteca i Documentació recorda que la prioritat és garantir sempre la distància mínima d'un metre i mig entre usuaris.

El Consell de l'Estudiantat celebra aquesta obertura, però la considera insuficient. "Reclamem recuperar els horaris complets que teníem abans de la pandèmia, concretament horaris nocturns a Ciències de la Salut i Cappont, més ara que no hi ha toc de queda", insisteixen.

MÉS INFORMACIÓ:

Quadre horari de biblioteques