Set alumnes de la UdL, a la Setmana del Parlament Universitari

Simulen l'aprovació d'un projecte de llei d'igualtat en una edició reduïda per la COVID-19

spuni1
Comissió legislativa amb alumnat de la UdL / Foto: M. A. Cabasés
Un total de 7 estudiants de la Universitat de Lleida (UdL), 2 noies i 5 nois, participen des d'avui i fins divendres, 16 de juliol, a la Setmana del Parlament Universitari (SPUNI); un curs de formació destinat a l'alumnat de les universitats catalanes per donar a conèixer el funcionament polític, l'estructura i les funcions d'aquesta institució. Tots ells fan de parlamentaris en una simulació sobre un Projecte de llei d'igualtat de tracte i no discriminació, amb dos sessions presencials a Barcelona i la resta, en format virtual. La situació sanitària ha obligat a utilitzar aquest format mixt i a reduir el nombre de participants.

Tot i que el Parlament de Catalunya té 135 escons, enguany a l'SPUNI només prenen part 60 universitaris, 30 noies i 30 nois. Tampoc ocupen l'hemicicle, com era habitual. Són alguns dels canvis motivats per la pandèmia de COVID-19. La presidenta de la cambra, Laura Borràs, i el rector de la Universitat Ramon Llull, Josep Maria Garrell, han estat els encarregats de donar la benvinguda a l'estudiantat a l'Auditori del Parlament. Els participants de la UdL són dos estudiants del grau de Dret (Soukaina El Yazidi Fadil i Tahani Larabass Mohamed), dos d'Administració i Direcció d'Empreses-ADE (Xavier Pinent  Sans i Joan Seuma Perat), un del doble grau de Dret i ADE (Marcel Arbós López), i una d'Estudis Anglesos (Clara Serés Escolà).

La UdL fa 9 anys que participa en aquesta iniciativa, coordinada per la professora de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, Maria Àngels Cabasés. L'alumnat que hi participa obté un certificat per 30 hores de formació, que equivalen a dos crèdits de matèria transversal. Cabasés impartirà dimecres un taller per a la seixantena de diputats universitaris sobre El treball en comissió al Parlament de Catalunya, juntament amb l'exdiputada lleidatana, Carme Vidal.

Un moment de la inauguració / Imatge: YouTube Laura Borràs

MÉS INFORMACIÓ: