Sintagma, tercera revista de la UdL amb el segell estatal de qualitat FECYT

'Imago Temporis' entra a l'índex Journal Citation Reports, on Sintagma millora posicions

revistes
Exemplars en paper de les revistes. FOTO: Edicions i Publicacions UdL

La revista de lingüística Sintagma, ha obtingut el segell de qualitat editorial FECYT (Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia) en la darrera convocatòria d'avaluació de qualitat editorial i científica de les revistes d'aquest àmbit de l'Estat. Sintagma, que va sortir a la llum al 1989, se suma així a les revistes de la Universitat de Lleida (UdL) amb aquest segell: Imago Temporis. Medium Aevum i Revista d'Arqueologia de Ponent (RAP), que un cop més l'han renovat enguany.

L'avaluació de la FECYT, fundació depenent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, consta de dos fases on es valoren, d'una banda, 20 indicadors de qualitat editorial i científica (complir amb la periodicitat, incloure en el comitè científic i de redacció amb experts d'altres universitats estatals i estrangeres, 50% d'articles d'investigació, resums en anglès etc.) i dos més segons l'àrea de coneixement, en aquest cas de humanitats, on també s'inclouen Imago Temporis i RAP. Enguany, han obtingut el segell un total de 129 revistes científiques d'arreu de l'Estat, 59 d'Humanitats.

D'altra banda, Imago Temporis, dedicada a la historiografia, la recerca, i la divulgació de la Història Medieval ha estat inclosa en l'índex Journal Citation Reports (JCR), un recurs electrònic on hi apareixen les millors revistes científiques de tot el món i que actualment aplega 26.674 títols. Es converteix així, en la segona revista de la UdL present al JCR, després que Sintagma hi entrés al 2016.

Sintagma, dirigida per Àngels Llanes, ha millorat el darrer any el seu índex d'impacte (número de vegades que han estat citades en relació al nombre d'articles de la revista), tot passant del 0,067 al 2019, al 0,400 al 2020, així com la seua posició al rànquing JCR. Mentre que al 2019 apareixia en el lloc 184 de 187 en la categoria de Lingüística, al 2020 ha assolit la posició 164 de 193, i la 119 de 205 en la categoria de Llengua i lingüística. Actualment només hi ha 3 revistes de lingüística de l'Estat, cap de catalana, al JCR.

Pel que fa a Imago Temporis, dirigida per Flocel Sabaté, obté el lloc 335 de 483 en la categoria d'Història i el 70 de 79 en la d'Estudis medievals i renaixentistes. Aquesta publicació va ser la primera de la UdL a ser indexada al Web of Science, després la va seguir Sintagma.