Sis Xuklis més per AFANOC construïts per alumnat d'Educació

La UdL col·labora fa 11 anys amb l'associació per sensibilitzar sobre el càncer a les escoles

xuklis2
Lliurament dels Xuklis a AFANOC. FOTO: FEPTS-UdL

Com ja és habitual des de fa onze anys, la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha lliurat avui a l'Associació de familiars i amics de nenes i nens oncològics de Catalunya (AFANOC) delegació de Lleida, els 'Xuklis' que realitza l'alumnat del centre. Repetint l'experiència dels darrers tres anys, aquests ninos que ha popularitzat AFANOC per sensibilitzar sobre aquesta malaltia, han pres vida en sis curtmetratges de creació pròpia. Cadascun és diferent, d'acord amb el lema triat per cada Xukli i la seua corresponent capsa didàctica, que enguany havia d'estar relacionada amb la temàtica proposada per AFANOC, els cinc sentits, ja sigui un, o tots alhora. Així, hi trobem les petites històries del Xukli Popi, El  Xukli dels 5 sentits, El Xukli de la vista, La màgica història de la Doremí, El Xukli ens ajuda! i És l’hora de jugar!

A l'interior de cadascuna de les capses hi ha un enllaç a YouTube o un codi QR a l'audiovisual i el material didàctic elaborat per sensibilitzar sobre el càncer infantil i juvenil, majoritàriament jocs. Aquest material, està dissenyat per poder-lo utilitzar amb alumnat d'educació infantil i dels primers cursos d'educació primària, ja que proporciona recursos perquè els infants puguin dur a terme activitats d'aprenentatge a través de l'experimentació, l'art o les emocions, entre d'altres. Tant el Xukli com els materials emprats en cada capsa són reciclats.

En la seua elaboració hi han participat la trentena d'estudiants de l'assignatura Arts visuals i creativitat de 4t curs del Grau d'Educació Infantil de la FEPTS que imparteix la professora de la FEPTS, Marisé Astudillo Pombo, tutora dels sis treballs. Tant ella, com el seu alumnat, han estat presents en l'acte de lliurament dels Xuklis a l'associació AFANOC, representada per la seua coordinadora a Lleida, Victoria Cano. També hi ha assistit el degà de la Facultat, David Aguilar, que ha destacat l'oportunitat que suposa per als estudiants d'Educació establir vincles amb una entitat com AFANOC i col·laborar-hi per sensibilitzar sobre el càncer infantil i juvenil a les escoles d'una manera amable, visual i educativa. Per la seua part, Cano ha valorat i agraït la implicació de l'alumnat i de la Facultat des de fa tants anys i els ha convidat a format part del voluntariat d'AFANOC.