'Som-hi tots!', serà la imatge de la 25a Universitat d'estiu

El cartell és obra de dos dissenyadores de Barcelona

cartell estiu 2017
El cartell guanyador

“Som-hi tots!” és el lema de la imatge guanyadora del 20è Concurs de Cartells de la Universitat d'estiu de la Universitat de Lleida. Aquest cartell, escollit entre 53 propostes provinents de diferents punts de Catalunya i la resta de l'Estat espanyol, és obra de dos dissenyadores gràfiques establertes a Barcelona, Laia Prat i Sandra Madirolas.

Segons expliquen les autores, “Som-hi tots!” vol mostrar que tothom té cabuda en el món de l'aprenentatge, tot mostrant gràficament la diversitat d'una sèrie de personatges amb estil propi que combinen l'estudi i l'oci. La línia negra i els colors primaris aconsegueixen un conjunt dinàmic i alhora harmònic, per comunicar de forma directa, neta i clara, afegeixen.

El jurat, format per Xavier Goñi (coordinador tècnic del Servei de Reproducció d’Imatge de la UdL), Carme Molet (professora de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL) i Marta Pallarés (directora de l’Escola d'Art Municipal Leandre Cristòfol de Lleida), ha destacat la nitidesa, creativitat i actualitat del disseny, capaç d’arribar a un públic jove, així com l'equilibri en la combinació d'aprenentatge i oci que caracteritza la Universitat d'estiu.

Les guanyadores, que rebran 1.000 euros de premi, van crear fa dos anys un estudi creatiu especialitzat en fotografia i estilisme infantil anomenat Storytelling. El seu cartell serà la imatge gràfica de la 25a Universitat d'estiu que tindrà lloc del 26 de juny al 21 de juliol a diferents localitats de la demarcació de Lleida. L'oferta de cursos es farà pública a finals d'abril i la matrícula està prevista per a la segona setmana de maig.

Totes les propostes presentades al concurs d'enguany es poden veure fins al 31 de març en una en una exposició a l'edifici Polivalent del campus de Cappont.