Arrenca el curs del primer grup desplaçat d'Infermeria al Pirineu

El deganat de la Facultat destaca l'esforç fet per la UdL per garantir la qualitat docent

Infermeria Tremp
Lavedán, a l'esquerra, amb l'alumnat / Foto: ICS Lleida
Un grup d'estudiants del grau en Infermeria de la Universitat de Lleida (UdL) completarà enguany per primer cop un curs acadèmic a la Regió sanitària Alt Pirineu i Aran. Són 7 alumnes de quart dels campus de Ciències de la Salut de Lleida i d'Igualada que aquest matí han estat rebuts per responsables de les diferents institucions sanitàries de la regió, així com pel gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Miquel Abrantes; la cap d'estudis de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF) de la UdL, Ana Lavedán, i l'alcaldessa de Tremp, Sílvia Romero, en un acte a l'Hospital Comarcal del Pallars.

L'alumnat farà un primer semestre a l'Hospital Comarcal del Pallars, a Tremp, on cursarà una assignatura optativa i hi farà pràctiques clíniques. El segon semestre el dedicaran a una segona optativa i a les pràctiques clíniques en altres centres assistencials de la regió sanitària, com ara CAPs, centres residencials de gent gran, l'Hospital de Cerdanya, el Servei d'Atenció Primària Lleida Nord de l'ICS, la Fundació Hospital de Puigcerdà o el Sistema d'Emergències Mèdiques i Gestió de Serveis Sanitaris. A més, durant tot els curs hauran de desenvolupar el Treball de Final de Grau (TFG).

Pel que fa a l'allotjament de l'estudiantat desplaçat al Pirineu, els serà facilitat per les diferents institucions i els ajuntaments. També es preveuen altres incentius per tal que puguin participar i implicar-se en activitats locals.

La degana de la FIF, Judit Roca, destaca l'esforç que per al centre ha suposat posar en marxa aquesta iniciativa, en haver-se de destinar recursos humans i materials addicionals per garantir la qualitat docent. Al mateix temps valora positivament l'oportunitat d'aprenentatge que suposa per a l'alumnat, així com la implicació del centre amb el territori. "Esperem que aquesta sigui una llavor que pugui assentar les bases per altres projectes més ambiciosos", conclou.

Per a Miquel Abrantes, "la posada en marxa d’aquesta experiència és una oportunitat històrica per al territori, ja que sense cap dubte ajudarà a atraure i fidelitzar professionals sanitaris a unes comarques tan allunyades, amb tanta dispersió i poca població com les nostres. És una clara mostra que cal donar respostes diferenciades a un territori amb característiques tan peculiars, que representa el 18% de la superfície de Catalunya i el 0,9% de la seua població, amb les 4 valls que condicionen els desplaçaments, a més de les dificultats en les comunicacions i les inclemències climatològiques a l'hivern."

TEXT: Oficina de comunicació de la Regió sanitària Alt Pirineu i Aran / Premsa UdL