Concentració 'Aturem el genocidi a Palestina' a la UdL

Convocada pels comitès d'empresa del personal de la Universitat

palestina
La concentració ha aplegat una quarantena de persones. FOTO: Premsa UdL
Una quarantena de persones, majoritàriament professorat i personal no docent de la Universitat de Lleida (UdL) s'han concentrat avui davant el Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera convocats pels seus comitès d'empresa sota el lema Aturem el genocidi a Palestina. Els representants dels treballadors de la Universitat han expressat la seua indignació per "la inacció dels governs en aturar la guerra i les massacres", així com el seu malestar pel "tebi paper que estan tenint les universitats i les seues comunitats universitàries, quan la Universitat havia estat sempre un lloc de debat, de sentit crític i de mobilització i de defensa dels drets".
L'acte, que s'ha tancat amb un minut de silenci per les víctimes, que a hores d'ara ja superen les 11.000 Gaza, ha inclòs també la lectura del manifest: Aturem el genocidi, no en el nostre nom!, que de moment ha recollit una seixantena de firmes de membres de la comunitat universitària.

Els comitès d'empresa del PTGAS (personal tècnic de gestió, administració i serveis) i el PDI (personal docent i investigador) han fet una crida a les universitaris i universitàries a adherir-se al seu manifest de suport al poble palestí i contra el genocidi perpetrat pel govern israelià. També han convidat la comunitat universitària de la UdL a sumar-se a les diferents accions que es puguin dur a terme tant a la Universitat com a la ciutat de Lleida i en solidaritat amb Palestina. Finalment, han exigit el boicot al subministrament d’armes a Israel i Palestina, el suport a l’enviament d’ajuda humanitària a Gaza, i la implicació de la comunitat internacional en la resolució del conflicte, tal i com recull el text del manifest.