Alumnat de Ciències de la salut reprèn l'Hospital d'ossets de peluix

Durant aquesta setmana hi passaran uns 300 infants d'entre 3 i 6 anys

hospitalpeluix
Un grup d'infants, ahir a l'Hospital d'ossets de peluix. FOTO. AECS
Després de dos anys d'aturada per la pandèmia, l'Associació d'Estudiants de Ciències de la Salut (AECS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha tornat a posar en marxa des d'ahir l'Hospital d'Ossets de Peluix. Una dotzena d'integrants de l'AEC i una vuitantena d'alumnes voluntaris dels diferents graus de Ciències de la Salut -Medicina, Infermeria, Fisioteràpia, Biomedicina, Nutrició humana i dietètica etc.-, estaran fins divendres a la Ludoteca municipal de La Bordeta per fer perdre la por a infants d'entre 3 i 6 anys al personal sanitari i a anar als centres de salut.

Per aquesta activitat, organitzada en col·laboració amb la Paeria, hi passaran uns 300 nens i nenes de nou centres educatius de Lleida que, guiats per l'estudiantat universitari, es convertiran en personal sanitari dels seus peluixos. L'Hospital d'Ossets de Peluix inclou diferents espais. El de benvinguda està dedicat a l'alimentació saludable per aprendre el valor nutricional dels aliments i els efectes beneficiosos per a la salut de menjar equilibradament. El segon és la consulta, on els nens i les nenes poden vacunar els seus ninos i fer ús dels fonendoscopis. La següent parada és el quiròfan, on els infants hi accedeixen amb la bata, la gorra i la mascareta quirúrgiques per fer cures i operar els peluixos i, finalment, passen a la sala de radiografies on podran pintar les imatges amb l'esquelet dels ossets.

Aquesta iniciativa té com a objectiu que els més petits es familiaritzin amb l'entorn hospitalari i perdin la por a la bata blanca mostrant-los que els metges, metgesses, infermeres etc. són professionals i que hi són per ajudar-los quan ho necessitin, expliquen des de l'AECS i es mostren molt satisfets d'haver pogut reprendre l'Hospital d'Ossets de Peluix i del gran nombre d'universitaris i universitàries de Ciències de la Salut que s'hi han inscrit com a voluntaris.