'Submergits' serà la imatge de la 27a Universitat d'Estiu

El cartell de l'olotina Roser Matas guanya entre 65 propostes d'arreu de l'Estat

CartellUniversitatEstiuUdL2019
Submergits, de Roser Matas
Nois i noies en una piscina, combinant el lleure i l'estudi al mateix temps, és la idea que Roser Matas, professora i il·lustradora, ha volgut plasmar en Submergits, guanyadora del concurs de cartells de la 27a Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida que tindrà lloc entre el 25 de juny i el 19 de juliol propers.

La proposta de Matas s'ha imposat entre un total de 65 propostes, gairebé la meitat procedents de Lleida, però també de diverses localitats de Barcelona, Tarragona, Girona, València, Alacant, Múrcia, Saragossa, Vitòria i Toledo. El jurat, format per Marta Pallarès (directora de l’Escola Municipal d’Art Leandre Cristòfol), Carme Molet (professora de la Facultat d’Ensenyament, Psicologia i Treball Social de la UdL) i Cecília Sales (dissenyadora), ha destacat la qualitat la il·lustració, de la gama de colors utilitzada, el seu caràcter fresc i divertit, i la perspectiva on situa l'espectador per veure la imatge, com si també estigués dins de la piscina.

Roser Matas, nascuda a Riudarenes al 1977 i resident a Olot, és professora. Va estudiar física i també il·lustració a Olot, Barcelona i Londres. Ha publicat tres contes com a autora i il·lustradora de la col·lecció “Contes amb Ciència” de l'editorial Comanegra. Com il·lustradora: El secret de la Música de Llibres, Els contes de la iaia Duli, Els contes de Vilatorrera i Rodolins, les joguines.

També ha realitzat diferents cartells: de la Fira del Conte de Medinyà (2018), de la Fira d’Artés (2018), del Carnaval Sant Feliu de Guíxols (2018), de les Festes del Tura d’Olot (2017), de la XXIV Mostra de Jazz de Tortosa (2017), de les Festes de Sant Narcís de Girona (2106), entre d'altres. El premi del 22è Concurs de Cartells de la Universitat d'Estiu és de 1.000 euros.

Pel que fa a totes les obres que s'han presentat al concurs, es poden veure fins a finals de març en una exposició al vestíbul de la planta -1 de l'edifici polivalent, al campus de Cappont. El programa de la 27a edició de la Universitat d'estiu de la UdL es farà públic a finals d'abril i el període de matrícula s'obrirà durant la segona setmana de maig.