Suport de l'ACUP als acadèmics de la Sindicatura electoral de l'1-O

Les universitats catalanes reiteren que la solució està en la política i no en els tribunals

fotomatas
Jordi Matas al centre de la imatge en un acte a la UdL al 2018. FOTO: UdL
L'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) ha fet públic avui un manifest de suport a les persones que van ser membres de la sindicatura electoral del referèndum per a l'autodeterminació de Catalunya de l'1 d'octubre de 2017, totes elles professores i professors universitaris, que seran jutjades dimecres i dijous vinent.

La fiscalia demana per desobediència i usurpació de funcions dos anys i nou mesos de presó, a més d’una multa i inhabilitació per haver acceptat l’encàrrec de vetllar per les garanties democràtiques del referèndum des de la sindicatura electoral, tot i que aquest organisme va dissoldre’s quan el Tribunal Constitucional espanyol va suspendre’n el decret de creació.

L'ACUP reitera la necessitat de no judicialitzar un conflicte que és polític i de solucionar-lo amb diàleg, negociació i pacte.

MANIFEST SOBRE EL JUDICI ALS MEMBRES DE LA SINDICATURA ELECTORAL

"Els propers dies 4 i 5 de novembre es farà el judici contra el cinc exmembres de la sindicatura electoral del referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre del 2017.

Es tracta de cinc juristes, tots ells professors universitaris (Marta Alsina, Marc Marsal, Jordi Matas, Josep Pagès i Tània Verge), que no van arribar a desenvolupar en cap moment les funcions encarregades pel Parlament de Catalunya perquè la sindicatura electoral es va dissoldre tan bon punt el Tribunal Constitucional en va suspendre el decret de creació.

Des de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques volem manifestar, en primer lloc, i a les portes del judici, el nostre suport i solidaritat a aquests membres de la comunitat universitària i a les seves famílies, pel moment difícil que han d’afrontar. No estan sols.

I en segon lloc, volem també manifestar el convenciment ferm que la judicialització de la política ens allunya de la solució del conflicte. Estem davant d’un problema que només ha de ser resolt en l’àmbit de la política, no en els tribunals. És per això que des de la Universitat no ens cansarem d’apel·lar al diàleg, a la negociació i al pacte.

Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, 2 de novembre de 2020"