Suport de la UdL al Batxillerat Internacional de l'INS Josep Lladonosa

ConveniInstitutLladonosaUdL
D'esquerra a dreta: Cullerés, Roberto Fernández i Pubill Foto: UdL

Els 24 alumnes del Diploma de Batxillerat Internacional de l'Institut Josep Lladonosa podran utilitzar els laboratoris de pràctiques i les biblioteques de la Universitat de Lleida (UdL), en virtut d'un conveni de col·laboració que han signat avui el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés. L'objectiu és potenciar aquest programa d'excel·lència, que la Generalitat vol estendre a altres centres de les comarques de Ponent.

El rector de la UdL ha destacat que aquest acord "obre les portes de la Universitat als altres alumnes, els no universitaris". En aquest sentit, Roberto Fernández ha explicat que "tot i que s'han fet progressos notables", encara queda camí per millorar les relacions entre la Universitat i els centres de secundària. Per això, el rector ha anunciat que passat el període nadalenc, convocarà tots els directors d'instituts del territori a una reunió per treballar en aquest sentit.

Actualment, només hi ha tres centres públics acreditats per oferir el Batxillerat Internacional a Catalunya. El director de l'INS Josep Lladonosa, Santi Pubill, ha explicat que aquests alumnes "volen aprendre d'una altra manera, més pràctica", el que no significa que després marxin a fer una carrera a l'estranger. De fet, "el 80% de l'alumnat d'aquest programa acaba estudiant en universitats del territori", ha assegurat. De la seua banda, Cullerés ha felicitat el centre "pel seu esperit d'apostar per la excel·lència"..