El Parc Agrobiotech impulsarà la digitalització del sector agroalimentari

Aprovat el pressupost de l'ens per al 2024 que puja a 8,3 milions d'euros

PCiTAL2019
Imatge del Parc FOTO: UdL

El Consell d'administració del Parc Agrobiotech (Parc cientìfic i tecnologic agroalimentari de Lleida) va tractar, en la seua reunió d'ahir, la incorporació de dos entitats destinades a impulsar la digitalització del sector agroalimentari i forestal i donar suport al desenvolupament de la bioeconomia. Es tracta del Centre d’Innovació Digital Agroalimentari i Forestal de Catalunya (CIDAF CAT) i del Hub de la Bioeconomia de Catalunya (BioHub CAT), coordinats per l’enginyer agrònom, Víctor Falguera, tindran la seu al Parc.

La sessió, presidida pel rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, ha aprovat el pressupost de l’entitat per a l’exercici 2024, que serà de 8.361.703,46 euros. També ha participat en la reunió l’alcalde de Lleida i vicepresident del Parc, Fèlix Larrosa.

En el marc del Consell s’ha informat de la concessió d’una subvenció de 49.948,80 euros per part del Servei públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) per a dur a terme el Pla Estratègic del Parc Agrobiotech. L’objectiu és disposar d’un Pla d’Acció dissenyat de forma participativa amb potencials usuaris que identifiquin, per al període 2024-2026, actuacions específiques "perquè els serveis de valor afegit i les infraestructures científicotècniques del Parc puguin contribuir a la transició ecològica i digital del sector agroalimentari de les Terres de Lleida", informen des del Parc. També ha de permetre que l’Institut Municipal d’Ocupació (Imo) anticipi les necessitats del mercat de treball vinculades a aquesta transició.

TEXT: OMA/Comunicació Paeria