Inauguren l'AgrolivingLab, coimpulsat per la UdL

Preveuen que tot l'edifici estigui en ple funcionament al 2023

agroliving
Un moment de la inauguració. FOTO: Mario Gascon.
El laboratori d'innovació oberta AgrolivingLab, ubicat a l'antic edifici de Capitania d'artilleria de Gardeny, al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, va ser inaugurat ahir pels màxims representants polítics de la ciutat i el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Puy.

Aquest laboratori, destinat primordialment a impulsar l'agricultura 4.0 a partir de la col·laboració publicoprivada, és un projecte de la UdL, el Parc Científic, la Diputació i la Paeria, amb la participació de Turisme de Lleida i de diverses empreses i entitats que s'emmarca en el projecte Inno4Agro.

Les obres de l'Agrolivinglab han tingut un cost d'1,2 milions d'euros i han estat finançades per la Paeria, la Diputació de Lleida i pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) que gestiona la Generalitat de Catalunya. L'edifici té 2.227 m2 útils, dels quals se n'ha intervingut en 1.600 m2 i s’ha actuat en 400 m2. De moment, la planta baixa destinada als espais comuns i de gestió, mentre que les altres dos, destinades principalment a empreses, preveuen que estiguin en ple funcionament en una segona fase al 2023. Fins ara vuit empreses, algunes ja ubicades al Parc i altres de fora de la ciutat, estan interessades a instal·lar-se.

Durant l'acte d'inauguració el rector ha afirmat que en aquest projecte, que va néixer impulsat per les institucions, s’hi han sumat i s'hi sumaran més empreses, que se l'han de fer seu per fer créixer el sector agroalimentari, del qual Lleida i la seua universitat en són referents.