Recerques de la UdL sobre l'Alzheimer i la tuberculosi, finançades per l'Institut Carlos III

En total, 9 projectes de l'IRBLleida rebran més de 800.000 euros

biomedicinaUdL2018
Els edificis de Biomedicina de la UdL, que acullen l'IRB / Foto: OTI-UdL

Dos projectes de recerca de la Universitat de Lleida (UdL) sobre la malaltia d'Alzheimer i la tuberculosi rebran prop de 138.000 euros de finançament de l'Institut de Salut Carlos III, segons la resolució dels darrers ajuts de la convocatòria d'Acció Estratègica de Salut (AES 2018). Són investigacions liderades per professorat de la UdL que es desenvoluparan als edificis de Biomedicina de la UdL, que acullen l'Institut de Recerca Biomèdica Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida).

Els projectes liderats per la Universitat de Lleida aprovats per l'Institut de Salut Carlos III porten per títol Biomarcadors lipidòmics de la progressió de la malaltia d'Alzheimer en pacients amb trastorn cognitiu lleu i Incidència i factors predictors de tuberculosi i del compliment del tractament de la infecció tuberculosa latent en una cohort d'exposats a 'Mycobacterium tuberculo'.

En total, l'IRBLleida ha rebut 824.312,5€ de finançament per a 9 projectes de recerca, que es duran a terme durant els propers tres anys. Els investigadors que els duen a terme estan vinculats a la UdL, majoritàriament a la Facultat de Medicina, i l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. A banda de l'Alzheimer i la tuberculosi, se centraran en altres patologies com el càncer de pell, l'apnea del son o la malaltia renal crònica. Entre els projectes vinculats a l'Arnau n'hi ha un en què participa professorat de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL sobre la son dels pacients ingressats en unitats de cures intensives i hospitalització general.