El Govern manté el preu de graus i màsters per al curs 2023-2024

Costaran entre 17,69 i 27,67 euros el crèdit

gestió acadèmica
Gestió acadèmica / Foto: Premsa UdL
El Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya ha aprovat aquest dimarts el decret de preus públics universitaris per al curs 2023-2024 (DECRET 115/2023), que fixa el cost de graus i màsters. El document, que compta amb l'informe favorable de la Junta i la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), manté les rebaixes que van començar l'any 2020.

Els graus universitaris d'experimentalitat baixa (coeficient d'estructura docent A) costaran de nou 17,69 euros per crèdit. Els d'experimentalitat alta i mitja (coeficient d'estructura docent B), 18,46 euros; el mateix que els màsters que habiliten per a l'exercici d'activitats professionals regulades. Pel que fa a la resta de màsters oficials, el preu per crèdit és 27,67 euros.

Amb les beques Equitat, aquests preus es redueixen a  3,54 euros (tram 1) – 5,31 euros (tram 2) pels graus de coeficient A; 3,69 euros (tram 1) – 5,54 euros (tram 2) pels graus de coeficient B; i 13,85 euros (tram 1) – 14,77 euros (tram 2) pels màsters que habiliten per exercir una professió.

La principal novetat pel curs vinent és que l'alumnat que ha acabat amb matrícula d'honor Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) tindrà gratuït el primer any d'estudis universitaris, a l'igual que el provinent de Batxillerat. El decret també proposa suprimir el recàrrec per a segones i successives titulacions.
MÉS INFORMACIÓ: