Els Campionats Universitaris tornen a la UdL

Escacs, karate, judo i pàdel sumen set medalles més pels lleidatans

medallespadelUdL2018
Els medallistes en pàdel de la UdL / Foto: Esports UdL
Un total de 56 atletes de 10 universitats catalanes es donaran cita aquest dissabte al pavelló Juanjo Garra de la capital del Segrià en el marc dels Campionats Universitaris de Catalunya de Taekwondo. La unitat d'Esports de la Universitat de Lleida (UdL) torna a organitzar una competició autonòmica després de 8 anys en què aquestes proves s'han concentrat majoritàriament a l'àrea de Barcelona. La darrera va ser el Campionat de tennis taula, organitzat a Balaguer el març de 2010.

En el cas del taekwondo, competiran representants de la UdL, la Universitat de Barcelona (UB), l'Autònoma de Barcelona (UAB), la de Girona (UdG), la Pompeu Fabra (UPF), la Ramon Llull (URL), la Rovira i Virgili de Tarragona (URV), la de Vic (UVic), l'Oberta de Catalunya (UOC) i la Politècnica de Catalunya (UPC). Ho faran en 8 categories masculines (-54 quilos, -58 quilos, -63 quilos, -68 quilos, -74 quilos, -80 quilos, -87 quilos i +87 quilos) i 8 femenines (-46 quilos, -49 quilos, -53 quilos, -57 quilos, -62 quilos, -67 quilos, -73 quilos i +73 quilos).

La següent cita amb l'esport universitari serà el proper mes d'abril, quan la UdL organitzarà els Campionats d'Atletisme a Les Basses d'Alpicat. Ja a la tardor, el pròxim mes de novembre la mitja marató de Lleida també serà la seu del Campionat de Catalunya Universitari.

A l'espera d'aquestes competicions, els esportistes de la UdL continuen sumant medalles. En els campionats de pàdel disputats aquest dimarts a Vic han aconseguit dos argents (Helena Boquet-Sandra Azorín i Jordi López-Alberto Sese) i dos bronzes (Gerard Boquet-Carlos Vitales i Josep Aymerich-Pablo Burdeos). L'or en categoria masculina ha estat per a la parella de la UB, formada per Ferran Insa i Enric Batalla. En noies, la victòria també ha estat per a la UB, amb Carla Fitó i Carla Méndez.

En judo, als campionats disputats al pavelló de la UB, l'alumna del doble grau INEFC-Fisioteràpia de la UdL Elena Gasull ha aconseguit la medalla d'argent en la categoria de menys de 52 quilos. En karate, Pere Garcia ha guanyat el bronze en menys de 67 quilos. Finalment, en escacs José Antonio Reyes també ha estat bronze en una competició dominada per Xavier Martínez (UB), que s'ha endut l'or, i Eduard Aymerich (UdG), argent.