Les universitats públiques catalanes, per la llibertat d'expressió

L'ACUP reclama reformes legals per garantir aquest dret fonamental

llib expressió
FOTO: Proyecto Vegaeris (CC BY 2.0)

COMUNICAT DELS RECTORS I RECTORA DE LES UNIVERSITATS PÚBLIQUES CATALANES (ACUP)

"La fortalesa d’un estat democràtic es mesura per la seva capacitat per acceptar la crítica i la dissidència, àdhuc la més descarnada. La llibertat d’expressió és un dels drets fonamentals sense els quals la democràcia deixa de ser-ho per esdevenir un sistema en què ningú pot estar segur que no serà perseguit per les seves opinions i creences, siguin polítiques, religioses o de qualsevol altra naturalesa.

Malauradament, la llibertat d’expressió s’està veient seriosament amenaçada i no són pocs els casos de persones que han estat perseguides judicialment, i en ocasions condemnades, per les seves idees expressades a través de la creació artística, la literatura o la música.

Les universitats públiques catalanes reiterem, com hem fet sempre, l’ús del diàleg com a única via per canalitzar qualsevol reivindicació, rebutgem tota mena de violència i manifestem el nostre més ferm compromís amb la defensa dels drets fonamentals i, en aquests moments, especialment amb la llibertat d’expressió, i ens unim a les veus que reclamen que s’impulsin amb urgència les reformes legals que calguin per garantir l’exercici d’aquest i de la resta dels drets fonamentals en la seva màxima amplitud".

A Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida, el 17 de febrer de 2021