El campus Igualada-UdL oferirà el grau en Enginyeria Informàtica el curs vinent

El grup desplaçat de l'EPS comptarà amb 35 places a primer curs

igualada exterior
Campus Pla de la Massa / Foto: EPS-UdL
El campus universitari Igualada-UdL oferirà a partir del curs vinent el Grau en Enginyeria Informàtica de l'Escola Politècnica Superior (EPS), de quatre anys de durada, amb 35 places de nou ingrés. Inclourà la Menció de Tecnologies de la Informació i donarà accés directe al Màster en Enginyeria Informàtica. Amb aquesta titulació, el campus de la Universitat de Lleida a la capital de l'Anoia impartirà un total de 5 graus, 2 dobles graus i el màster en Enginyeria del Cuir, únic a Europa en la seua especialitat.

Sobre Informàtica, "és un grau amb molta demanda per part dels joves que volen accedir a la universitat i també amb una gran demanda laboral per part de les empreses", ha assegurat el delegat del rector de la UdL al campus d'Igualada, Carles Capdevila. "Els tres darrers cursos s'han cobert totes les places que es van oferir a Catalunya, fet que fa preveure que també cobrirem les que oferirem el curs vinent", ha afegit. "Poder oferir aquesta titulació a Igualada facilita als estudiants de la Catalunya Central l'accés a una titulació de futur i d'alta demanda en el sector professional", ha conclòs.

La directora de l'EPS, Magda Valls, ha explicat que el nombre de places que s'ofereixen per curs "permet treballar en grups reduïts, garantint una docència d'alta qualitat, basada en l'avaluació continuada, l'aprenentatge per projectes i les metodologies actives". A més, "la proximitat i implicació d'aquest sector empresarial permet oferir un ampli ventall de pràctiques en empresa obligatòries a quart curs, que afavoreixen l'alta inserció laboral", ha subratllat Valls.

En l'àmbit internacional, el Grau en Enginyeria Informàtica ofereix el Minor Internacional Global Acting in ICT, una especialització internacional de 30 ECTS que es desenvolupa durant el primer semestre de quart curs. L'estudiantat visita de forma consecutiva durant períodes de tres setmanes les universitats que participen en el projecte: Fontys University of Applied Sciences (Països Baixos), Universitat de Lleida, PXL University of Applied Sciences and Arts (Bèlgica), University of Applied Sciences Upper Austria (Austria) i Belgium Campus ITversity (Sudàfrica). De la mateixa manera, també es pot obtenir la doble titulació internacional Ingenieria Informática & Engenharia de Computaçao amb la universitat brasilera de Facens.

Capdevila i Valls han aprofitat la presentació del nou grau per fer una crida a totes les noies a estudiar una enginyeria. "Es necessiten noies al sector de les TIC, un sector que s'ha demostrat en alça i que ha permès que el món continuï funcionant durant la pandèmia", ha manifestat la directora de l'EPS. Per la seua banda, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha posat en valor "la visió estratègica" dels responsables del campus igualadí "per retenir el talent al territori i atraure’n de nou", i ha conclòs que"no hi ha futur sense coneixement".

Text: Lidera Comunicació / Premsa UdL