La dieta mediterrània, aliada contra l'arterioesclerosi

Les dones presenten menys plaques de greix a les artèries

elbusdelasalut_IRB
Proves realitzades al Bus de la Salut al 2015 / Foto: IRBLleida
La dieta mediterrània redueix el risc que es formin plaques de greix a les artèries (arterioesclerosi). Així ho assenyala una recerca sobre la malaltia ateroescleròtica subclínica liderada per personal investigador de la Universitat de Lleida (UdL), l'IRBLleida i l'Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau que s'ha publicat a la revista Atherosclerosis. L'estudi, realitzat amb 8.116 participants, també assenyala que les dones presenten una freqüència i un nombre més baixos de plaques ateroescleròtiques.

"Els participants amb malaltia ateroescleròtica són més grans i tenen una major freqüència d'hàbit tabàquic, hipertensió, dislipèmia i perímetre de cintura", destaca la investigadora de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL i una de les signants principals de l'article, Minerva Granado. "Les nostres troballes apunten a un paper potencialment protector de la dieta en una població mediterrània amb risc cardiovascular de baix a moderat, però fan falta més investigacions per establir una relació causal entre les dos variables", afegeix.

Text: Comunicació IRBLleida / Premsa UdL