La UdL, entre les 800 millors universitats del món

Ocupa la 17a posició a l'Estat espanyol, segons el rànquing THE 2020

La Universitat de Lleida (UdL) es troba entre les 800 millors del món, segons el prestigiós rànquing internacional que publica anualment la revista britànica Times Higher Education (THE): THE World University Ranking 2020. És el primer cop que la UdL apareix en aquest llistat amb 1.300 institucions, que lidera per quart any consecutiu la Universitat d'Oxford. A més, se situa com la dissetena de l'Estat espanyol.

El THE col·loca la UdL entre els llocs 601 i 800 del món, i en el tram 151-200 d'Europa. Els millors resultats els trobem en l'apartat de citacions d'articles científics, amb un 48,8. En docència, la puntuació és de 23,6. El rànquing assenyala que la Universitat de Lleida té una ràtio de 14,7 alumnes per professor; que el percentatge de dones estudiants és del 59% (pel 41% de nois); i que l'alumnat estranger representa un 8%.

L'estudi obté les dades de les mateixes universitats, la Web of Science i l'enquesta de reputació a acadèmics i investigadors. A més, té en compte la mida dels centres. Set universitats espanyoles, totes elles situades en ciutats mitjanes, han ingressat en aquest rànquing. Un total de 45 centres d'educació superior de l'Estat apareixen en aquesta classificació mundial. Això col·loca Espanya com el tercer país de tot Europa amb més universitats en la classificació, empatada amb Itàlia i per darrere del Regne Unit i Alemanya.

El Rànquing Acadèmic d'Universitats del Món (ARWU) 2019 que elabora Shanghai Ranking Consultancy també ha situat per primera vegada la UdL entre les 800 millors del planeta; concretament al tram entre la 701 i la 800. En l'àmbit de Tecnologia dels Aliments, ocupa el lloc número 45 del món en una classificació de tres-centes universitats liderada per la xinesa de Jiangnan; a Enginyeria Agrària, se situa entre la 101 i la 150 millors; en Veterinària, entre la 151 i la 200; i a Enginyeria i Ciència Energètica, entre la 401 i la 500.