La UdL, entre les millors universitats 'joves' del món

El THE Young University Rankings 2023 la situa setena de l'Estat amb altres sis

Cappont_JordiVPou
Edifici Polivalent 1 / Foto: Jordi V. Pou (*)

(*) Aquesta imatge, que ha d'anar signada correctament, només pot ser utilitzada per il·lustrar aquesta informació. No pot ser arxivada, ni reutilitzar-se per a qualsevol altra informació

La Universitat de Lleida (UdL) es troba al primer terç de les millors universitats "joves" del món, amb menys de 50 anys, segons el Times Higher Education (THE) Young University Ranking 2023. Tot i que la UdL es declara hereva de l'Estudi General creat l'any 1300; degut a la interrupció de la seua continuïtat històrica durant 274 anys, comparteix moltes de les característiques dels centres avaluats, tots fundats a partir de 1973. Per aquest llistat s'ha tingut en compte la Llei de creació de 1991. La classificació, liderada per la Nanyang Technological University de Singapur, situa la UdL entre les 251-300 millors d'un total de 963 universitats i la setena de l'Estat espanyol, amb altres 6.

El THE Young University Ranking atorga a la Universitat de Lleida una puntuació entre 34,3 i 37,4, la mateixa que les d'Alcalà d'Henares, el País Basc, Balears, Internacional de Catalunya, Jaén i Pablo de Olavide de Sevilla. A nivell estatal, amb un total de 35 universitats, el llistat està dominat pels centres d'educació superior catalans; sent la Universitat Pompeu Fabra la millor classificada, divuitena a nivell internacional.

Aquest rànquing utilitza 13 indicadors de rendiment agrupats en cinc àrees: docència (entorn d'aprenentatge); recerca (volum, ingressos i reputació); cites (influència de la investigació); perspectiva internacional (personal, estudiantat i col·laboracions de recerca); i ingressos de la indústria (transferència de coneixement). La UdL obté les millors puntuacions en citacions de la recerca (49,1) i internacionalització (42,2). Ara bé, la classificació estatal més elevada l'aconsegueix amb els ingressos de la indústria; 41,9 punts que la situen com la quarta millor d'Espanya.

En recerca, amb 28,3 punts i una pujada de 4 respecte al 2022, la Universitat de Lleida seria la sisena de l'Estat, segons el THE Young Ranking 2023. Obté la mateixa posició que en docència, sisena millor de les espanyoles, amb 27,3 punts.
MÉS INFORMACIÓ: