La UdL, al Congrés de Transhumància i camins ramaders

La perspectiva de gènere, novetat de la trobada que es farà a l'octubre

transhumància
Transhumància de cavalls al Pallars Sobirà / Foto: Jordi Peró
La Universitat de Lleida (UdL) s'incorpora enguany a l'organització del congrés de Transhumància i camins ramaders de Catalunya, juntament amb l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA), l'Associació d'Iniciatives Rurals de Catalunya (ARCA) i l'Escola de Pastors i Pastores de Catalunya. Investigadores i investigadors dels departaments de Ciència animal i d'Història participaran en la trobada, que tindrà lloc a l'octubre. Entre els objectius, incorporar la perspectiva de gènere i sensibilitzar la societat sobre la importància de preservar aquestes activitats, que garanteixen l'equilibri territorial, el manteniment dels paisatges agrícoles, la continuïtat de les economies rurals i la protecció de la biodiversitat.

De la UdL participa personal del Grup de Recerca Sistemes Ramaders Sostenibles i Ramaderia Ecològica, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, Forestal i de Veterinària, i del Grup d'Investigació Prehistòrica, de la Facultat de Lletres.

El Congrés arrencarà el proper 6 d'octubre al Pont de Suert, on tindran lloc diferents activitats al llarg de tres dies. El 13 del mateix mes es traslladarà a Amposta i el 27, a Igualada. Les expertes i els experts volen fixar les bases que garanteixin la preservació de la transhumància i els camins ramaders, a partir de la seua importància per reforçar el sistema agroramader tradicional i el seu valor mediambiental. Una altra de les fites és aprofundir en els problemes que pateix el sector, especialment pel que fa al relleu generacional, l'accés a la terra i la reincorporació i lideratge de la dona en la ramaderia extensiva.

MÉS INFORMACIÓ:

2on Congrés de Transhumància i Camins Ramaders