La UdL obté prop d'un milió d'euros per a mobilitats Erasmus

Per al proper curs acadèmic en les accions 103 i 107 d'aquest programa

erasmusUdL2019
Estudiants Erasmus fent una gimcana davant el Rectorat aquest darrer curs. FOTO: IL-UdL
La Universitat de Lleida (UdL) rebrà un total de 976.170 euros, 124.500 més que la convocatòria anterior, per a mobilitats del programa Erasmus, fet que suposa el finançament més alt obtingut fins ara. Seran 606.500 euros per a l'acció 103, a la qual es pot acollir l'estudiantat, el personal docent i investigador (PDI) i el d'administració i serveis (PAS) de la UdL per fer estades a països de la Unió Europea, Turquia, Macedònia, Sèrbia, Noruega, Islàndia i Liechtenstein; i 369.670 euros més per a l'acció 107, que permet la mateixa mobilitat a la resta de països del món, però en aquest cas, tant sortint com entrant.

Pel que fa a l'Erasmus 103, podran finançar-se 318 mobilitats de la UdL per a estudis (250), pràctiques d'estudiants (60) i docència i formació de PAS i PDI (58). Quant a l'acció 107, el Servei Espanyol per a  la Internacionalització de l'Educació, depenent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, ha atorgat els ajuts per a tots els països que es van demanar.

Es tracta d'un total de 94 mobilitats, 28 més que en la convocatòria anterior, repartides de la següent manera: Indonèsia (4), Kazakhstan (3), Rússia (17), Ucraïna (10), Líban (13), Bòsnia i Hercegovina (16), Canadà (2), Hong Kong (6), Gàmbia -que permetrà que 12 estudiants de Fisioteràpia del país africà es puguin formar a la UdL en el marc del programa Fisiàfrica- i Israel (11), que és la novetat d'enguany.

Des de la unitat de Relacions Internacionals de la UdL destaquen haver assolit gairebé el milió d'euros, així com que s'hagin concedit a la UdL tots els projectes que es van demanar per a fora d'Europa, "ja que la convocatòria de l'acció 107 és molt competitiva".