La UdL premia 10 noies i 5 nois com els millors en les olimpíades de diferents ciències

Una alumna del Guindàvols, primera en Biologia i segona en Geologia

premis olimpiades23
Els premiats, amb els responsables de les proves a la UdL / Foto: UdL
Un total de 10 noies, 5 nois i un equip masculí han recollit aquest dijous els seus guardons com els millors classificats en la fase local de les diferents olimpíades de les ciències que acull la Universitat de Lleida (UdL): Matemàtiques, Química, Biologia, Geologia, Geografia, Economia i Enginyeria de l'Edificació. Representaven un total de 12 centres de secundària de la capital del Segrià, Mollerussa, Tàrrega, Sort i Igualada. Una alumna de l'Institut Guindàvols, Yassin Tanane Hadira, ha aconseguit dos premis en quedar primera a Geologia i segona en Biologia. Una altra noia, l'estudiant de l'Institut Hug Roger III Alèxia Escudero Ribó, ha quedat tercera en la prova estatal de Matemàtiques. L'any passat, va ser segona.

Aquest curs acadèmic, les diferents competicions han aplegat a la UdL un total de 326 alumnes de Secundària i Batxillerat, xifra rècord en els darrers 10 anys. I això tenint en compte que les olimpíades de Física ja no s'organitzen a nivell provincial perquè s'han centralitzat a Barcelona. La novetat ha estat Edificació i l'olimpíada que ha comptat amb més estudiantat inscrit ha estat la de Geografia, amb 80 persones. "Les olimpíades són una prova de nivell, motiu pel que és important posar en valor l'esforç dels participants per preparar-se per fer un examen gens fàcil i també als docents que s'involucren en preparar als futurs estudiants universitaris", destaca el fins ara director de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL i actual vicerector de Professorat, Fernando Guirado.

En l'acte que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat, la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, ha lliurat un diploma i un llibre a les tres persones millor classificades en cada olimpíada. A les primeres, a més, el Consell Social els ofereix la matrícula gratuïta de primer curs si escullen estudiar algun dels graus que ofereix la UdL.

Les persones premiades són:

- Olimpíada de Matemàtiques: 1a-Alèxia Escudero Ribó (Institut Hug Roger III, Sort)
- Olimpíada de Química:  1r- Gil Robert Badias (Institut Badia i Margarit, Igualada), 2on- Javier Zhangpan (Escola Pia, Igualada) i 3a- Elba Lacruz Hurtado (Institut Samuel Gili i Gaya)
- Olimpíada de Biologia: 1r- Aleix Guiu Costa (Institut La Mitjana), 2a- Yassin Tanane Hadira (Institut Guindàvols) i 3a- Cèlia Ortiz Martínez (INS Alfons Costafreda, Tàrrega)
- Olimpíada de Geologia: 1a- Yassin Tanane Hadira (Institut Guindàvols), 2on- Martí Belana Huguet (Institut Guindàvols) i 3a- Mar Carrera Olomí (Institut Guindàvols)
- Olimpíada de Geografia: 1a- Sònia Sales Jerenkoba (Institut Joan Oró), 2a- Joana Busto Escolà (Institut Terres de Ponent, Mollerussa) i 3a- Jana Boetti Bernades (Institut Joan Oró)
- Olimpíada d'Economia: 1r- Edgar Batlle Baldellou (Institut Màrius Torres), 2a- Júlia Miguel Rodríguez (Institut Màrius Torres) i 3a- Elena Mora Fernández (Jesuïtes Lleida-Col·legi Claver)
- Olimpíada d'Enginyeria de l'Edificació: Equip ECOBuilt, de l'Institut Torre Vicens, format per Iker Sorolla Millanes, Dario Matias Flores Tarqui, Jordi Ribera Granollers i Joel Serra Lapena