La UdL acull la inauguració del 6è festival El Segre de Negre

I el lliurament del Premi a la Trajectòria Literària a Carme Riera

EI_Segre de Negre 2022
El vicerector Joan Busqueta, a la presentació del certamen / Foto: IEI
La Universitat de Lleida (UdL) acollirà el proper dia 3 de juny la inauguració del festival de novel·la negra i criminal de Lleida El Segre de Negre, organitzat per Pagès Editors i l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI). El Saló Víctor Siurana, a l'edifici del Rectorat, també serà l'escenari per al lliurament del Premi a la Trajectòria Literària a l'escriptora mallorquina Carme Riera i Guilera. Un guardó que han recollit en passades edicions el grec Petros Màrkaris i la nord-americana Donna Leon.

La sisena edició del certamen posarà l'accent en la tasca de les dones creadores "que han contribuït i contribueixen a l'excel·lència de la novel·la negra de tots els temps, tot recuperant l'obra d'escriptores clàssiques com ara Daphne du Maurier, Agatha Christie o Ruth Rendell", han explicat durant la presentació, a la qual ha assistit el vicerector de Cultura i Extensió Universitària de la UdL, Joan Busqueta.

El festival es fixarà també en la importància que prenen els personatges en el procés de crear una novel·la negra i en la relació que hi estableixen els seus autors. Finalment, el programa inclou una reflexió sobre la producció actual d'aquest gènere, amb una taula rodona amb professionals de l'edició, l'escriptura i la biblioteconomia.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa del 6è El Segre de Negre