La UdL incorpora vuit noves entitats al seu programa de voluntariat

'Lligams' s'estén al campus universitari d'Igualada amb Càritas Diocesana de Vic

voluntariat
El rector i la vicerectora amb els representants de les entitats. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha incorporat al seu Programa de voluntariat Lligams, vuit noves entitats. Es tracta de la Fundació Banc d'Aliments, l'Associació Espanyola Contra el Càncer, l'Associació La Torxa, Medicus Mundi, l'Associació Reintegra, la Fundació Verge Blanca, la Fundació Bofill i Càritas Diocesana Vic, per al campus d'Igualada, que se sumen a la dotzena d'associacions que hi col·laboren des que es va encetar el programa, en format pilot, ara fa dos anys.

Avui, el rector de la UdL, Jaume Puy, i la vicerectora de Compromís social, igualtat i cooperació, Núria Camps, han rebut una representació de les entitats que renoven la seua col·laboració i de les que s'hi han incorporat, tot destacant la importància de formar, des de la Universitat, persones socialment compromeses, "sobretot gent jove", ha dit el rector, que ha agraït la col·laboració del teixit associacitiu d'àmbit social en aquesta tasca. El programa de voluntariat social és una eina molt important per fomentar valors entre l'estudiantat, ha afegit Camps. "Tot i que costa, anem avançant", ha afirmat. "Més enllà de la docència i la recerca, una de les tasques consubstancials de la universitat és ser capaços d'apropar-nos al nostre entorn en clau de compromís", ha afegit.

Fins ara, una setantena d'alumnes de tots els centres de la UdL ha seguit o estant seguint el programa Lligams, que inclou un curs d’iniciació al voluntariat social de 12 hores impartit per la Federació Catalana del Voluntariat Social, i una acció voluntària de com a mínim 13 hores que els permet reconèixer un màxim de 3 crèdits ECTS de matèria transversal. Els àmbits de voluntariat, on també hi poden participar professorat i personal no docent de la UdL, tenen a veure amb projectes socioeducatius amb persones en situació de risc i/o vulnerabilitat, acompanyament de persones migrades i refugiades, salut, medi ambient, benestar animal, esports, convivència, igualtat (punts lila), àmbit penitenciari, lingüístic i cultural.