La UdL coordina els Campionats de Catalunya Universitaris 2023

Balaguer és enguany la Vila Esportiva Universitària

CampionatsD
Les autoritats amb el voluntariat / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) coordina la 38a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris, que aglutinarà un total de 2.787 esportistes de les 12 universitats catalanes, 1.425 nois i 1.362 noies. L'acte d'inauguració oficial, encapçalat pel rector de la UdL Jaume Puy, ha tingut lloc avui a Balaguer, que exercirà com a Vila Esportiva Universitària. Mentre, Vallfogona de Balaguer i Igualada seran viles col·laboradores. La UdL no organitzava aquestes competicions des del 2010.

Les disciplines col·lectives d'aquests Campionats Universitaris 2023- bàsquet, futbol 11, futbol sala, handbol, voleibol i rugbi 7- sumen 106 equips (55 masculins i 51 femenins), amb 1.712 participants (880 homes i 832 dones). Mentre, els 25 esports individuals reuniran 1.075 atletes (545 nois i 530 noies). El rector de la UdL, Jaume Puy, ha destacat que "l'esport és un idioma universal i una oportunitat per educar en valors". En aquest sentit, ha dit que aquests campionats són "una bona oportunitat per fer bandera de la cooperació, la comunicació, el lideratge, la disciplina i el treball d'equip".

La primera fase dels esports col·lectius arrenca aquest dimarts, 15 de novembre, tot i que les finals no tindran lloc fins al març de 2023. El rugbi es disputarà a Igualada, al febrer de l'any vinent. Balaguer acull els campionats masculins i femenins de bàsquet, futbol 11, futbol sala, handbol i voleibol, amb la col·laboració també de l'Ajuntament de Vallfogona de Balaguer, on tindran lloc alguns partits de futbol. L'alcalde de la capital de la Noguera, Jordi Ignasi Vidal, ha agraït a la UdL que "descentralitzi" les proves, anant més enllà de la ciutat de Lleida, i la implicació del municipi. Bona prova, ha dit,  és el fet que alumnat de l'Institut Almatà farà de voluntari.

Els esports individuals es repartiran en diferents seus arreu del territori català com ara la capital del Segrià (pàdel), Algerri (BTT cronoescalada), Les Borges Blanques (tennis taula), Manresa (atletisme) o Premià de Mar (volei platja). Les primeres proves han estat les d'escalada en bloc, que s'han desenvolupat a Vic i han donat dos medalles de bronze a la UdL.

La Universitat de Lleida assumeix la coordinació tècnica dels Campionats de Catalunya Universitaris, amb el suport de la Universitat Ramon Llull, que els va coordinar el curs passat. L'organització la realitza l'ECU (Esport Català Universitari) amb el suport econòmic de la Generalitat. La secretària general de l'Esport i de l'Activitat Física, Anna Caula, ha insistit que el Govern aposta per "un model circular en què totes les activitats són importants, des de l'esport escolar passant per l'universitari i arribant a l'esport d'elit".