La UdL lidera un projecte europeu per promoure el multilingüisme

Amb activitats formatives per alumnat de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social

multiling
Una de les reunions del projecte. FOTO: FEPTS
El Grup de recerca Llengua i Educació de la Universitat de Lleida (UdL) lidera un projecte europeu per promoure el multilingüisme i els valors de l'educació multilingüe entre els futurs i les futures mestres, responsables i professionals de les administracions i entitats que els promouen. Finançat amb 22.000 euros pel programa Jean Monnet Module, al projecte hi participen investigadors de les universitats d'Oviedo, Bathe (Regne Unit), Mons (Bèlgica), Toulose Capitole (França) i Radboud de Nimega (Països Baixos).

Una de les accions principals de Multiligualism and Multiligual Education in the European Union - MULTILING-EU, que coordina el professor de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL, Cecilio Lapresta, és un curs per a alumnat de tercer de grau de la FEPTS per conèixer la realitat multilingüe europea i els eixos de la UE en educació multilingüe. Durant els tres anys del projecte una quarantena d'estudiants es beneficiaran de la formació. Aquesta activitat, de 40 hores anuals, s'estructura en quatre mòduls on s'hi abordaran, entre d'altres, l'enfocament i les polítiques educatives de la Unió Europea en multilingüisme, la metodologia de l'ensenyament de llengües, o el plurilingüisme i l'ocupabilitat.

El projecte també preveu reunions i seminaris de treball i debat amb responsables i tècnics de la direcció de Política lingüística, del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, professionals i entitats i associacions que treballen en la promoció i defensa del multilingüisme (l'Institut d'Estudis Catalans, l'Academia de la Llingua Asturiana etc), amb l'objectiu de promoure'l i generar una valoració positiva del mateix, sobretot entre els futurs docents, però també en la societat en general, explica Lapresta. És per això que els recursos del projecte (infografies, vídeos, documents etc.) es posaran a disposició de tothom al web: www.multiling-eu.udl.cat on es preveu incloure també una Guia de bones pràctiques en multilingüisme.