La UdL s'ofereix per acollir estudiantat de l'Afganistan

Crida internacional per garantir la seguretat de professorat i personal investigador que s'hagi d'exiliar

afghanistan
Professor afganès / Foto: DFID - UK Department for International Development (CC BY-NC-ND 2.0)
La Universitat de Lleida (UdL) s'ha ofert per acollir estudiantat de l'Afganistan, en el marc del programa que estan preparant la Generalitat de Catalunya i les 12 universitats públiques i privades del país. Així ho ha confirmat el rector, Jaume Puy. L'objectiu és garantir el dret a l'educació de les persones refugiades arran de la crisi política i de drets humans en aquesta regió, que afecta especialment dones i nenes.

El pla d'acollida, liderat pels departaments d'Igualtat i Feminismes i de Recerca i Universitats, vol facilitar a es persones afganeses refugiades que puguin reprendre els seus estudis universitaris al nostre país. Així mateix, preveu un curs d'extensió universitària específic que finançarà tant les despeses acadèmiques i administratives com algunes de personals.

La UdL, com a membre de CRUE Universidades Españolas i Grupo Compostela, també s'afegeix a la crida internacional impulsada per associacions d'ensenyament superior i universitats perquè els governs i les institucions de la Unió Europea garanteixin la seguretat i la continuïtat de la tasca acadèmica de professorat i personal investigador que hagi d'exiliar-se  de l'Afganistan.

Aquesta campanya, liderada per la xarxa internacional d'institucions acadèmiques Scholars at Risk (SAR),  amb seu als Estats Units, demana garantir l'evacuació i establir un sistema d'ajuts europeus i nacionals per a aquesta finalitat.