La UdL, en serveis mínims fins el 6 de gener

Romanen obertes les biblioteques de Rectorat i Ciències de la Salut

biblio tancament Nadal
La biblioteca de Lletres és la que obre més dies / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic durant disset dies aquest Nadal per estalviar uns 66.500 euros (40.000€ en energia, 25.000€ en neteja i 1.500€ en comunicacions), una quantitat similar a l'assolida durant els mateixos períodes dels anys anteriors, segons informa el vicerector d'Infraestructures de la UdL, Narciso Pastor. La majoria d'edificis suspenen la seua activitat quotidiana entre els dies 21 de desembre i 6 de gener, ambdós inclosos, mantenint un servei de seguretat les 24 hores en tots els campus, així com la recollida del correu durant els matins.

Els dies festius totes les instal·lacions romandran tancades (25 i 26 de desembre, 1 i 6 de gener), així com els dies 24 i 31 de desembre. Els serveis mínims s'estableixen a la biblioteca de la Facultat de Lletres, al Rectorat, que obre els dies 21, 22, 23, 27, 28, 29 i 30 de desembre; 2, 3 i 4 de gener, de 9 a 21h. El 5 de gener, vigília de Reis, només funcionarà de 9 a 15h. Mentre, la biblioteca de Ciències de la Salut prestarà servei els dies 27 i 30 de desembre, 2 i 3 de gener. També resten obertes les sales d'estudis de tots els campus de la UdL, menys la de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA).

El Registre General de la UdL no funcionarà els dies de serveis mínims, donat que hi ha en funcionament el registre electrònic. Així mateix, mantenen la seua activitat al campus 1 d'octubre, a Cappont, la consergeria de l'Edifici Polivalent; al de Ciències de la Salut, l'estabulari, la Unitat docent de la Facultat de Medicina a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, i els dos edificis de Biomedicina, que acullen l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida; i al campus d'ETSEA, l'edifici AB.

Aquest és el novè any consecutiu que la UdL aplica aquesta mesura, que va començar a l'estiu del 2011 coincidint amb les retallades pressupostàries. El gerent, Josep Maria Sentís, explica que "per poder fer front a la retallada del finançament públic de les universitats públiques catalanes, es considera necessari deixar els edificis en serveis mínims durant els períodes d'inactivitat docent".