La UdL, es manté entre les 800 millors universitats del món

Segons el rànquing THE 2021, puja del 17è al 9è lloc a l'Estat respecte la passada edició

La Universitat de Lleida (UdL) repeteix entre les 800 millors del món, segons el rànquing internacional que publica anualment la revista britànica Times Higher Education (THE): THE World University Ranking 2021. És el segon any consecutiu que la UdL apareix en aquesta classificació que aquest cop ha analitzat 1.527 institucions d'un total de 93 països i regions, quan al 2020 van ser 1.396.

El THE World University Ranking 2021, que lidera per cinquè any consecutiu la Universitat d'Oxford, col·loca la UdL entre els llocs 601 i 800 del món, en la mateixa franja on apareixia l'any passat. A més, situa la UdL com la novena de les 50 universitats de l'Estat espanyol que hi apareixen, tot pujant vuit posicions respecte la passada edició quan en participaven 45. La primera posició és per la Pompeu Fabra, al lloc 152.

De les cinc dimensions que mesura el rànquing –docència, recerca, cites, ingressos de la indústria i internacionalització– els millors resultats els trobem, igual que l'any passat, en les citacions d'articles científics que situen la UdL en el lloc 609 del món, amb 54,8 punts -6 més que al 2020. Aquests resultats, afirma el vicerector de Política Institucional i Planificació Estratègica de la UdL, Ferran Badia, indiquen "que la UdL està ben posicionada internacionalment pel que fa a la seua influència en recerca". A més, cal esmentar la puntuació de l'apartat d'internacionalització, amb un 43,9 i el d'ingressos de la indústria amb un 36,9. Badia diu que la UdL "ha millorat la seua posició respecte al 2020 i, per tant, valorem molt positivament aquest resultat".

El THE World University Ranking obté els resultats a partir de les dades facilitades per les mateixes universitats, la Web of Science i una enquesta de reputació a personal acadèmic i investigador, tot tenint en compte la mida dels centres.