La Universitat de Lleida, en 'serveis mínims' de l'1 al 20 d'agost

Per primer cop, tanquen totes les biblioteques, inclosa la de Lletres

tancament2022
Només obre la sala d'estudis de Medicina / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) inicia el dia 1 d'agost els 'serveis mínims' del període estival, que s'allargaran durant tres setmanes, fins el 20 del mateix mes. Tots els edificis, tant a la capital del Segrià com al campus Igualada-UdL, estaran tancats al públic. Fins i tot, i per primer cop, la totalitat de les biblioteques i sales d'estudi, llevat la de la Facultat de Medicina, en aplicació del Pla d'Estalvi Energètic. La UdL preveu economitzar 90.000 euros en electricitat, telefonia i neteja, entre altres; una quantitat superior als anys anteriors per l'increment del preu de l'energia i l'augment d'espais afectats per la mesura, explica el vicerector d'Infraestructures, Narciso Pastor.

"No obrir la biblioteca de la Facultat de Lletres, al Rectorat, que habitualment estava operativa suposa una reducció de consum d'energia elèctrica de 20.000 kW/h, el que influeix directament en la reducció del cost", destaca Pastor. En la mateixa línia, el gerent, Ramon Saladrigues, ha demanat a la comunitat universitària que desendolli tots els aparells que es queden en estalvi d'energia "atès que la suma de petites accions a tota la UdL pot donar lloc a un gran estalvi".

La majoria de les instal·lacions tanquen al públic extern, tot i que el personal hi pot accedir de manera restringida. Mantenen parcialment la seua activitat els edificis del campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, l'estabulari i l'edifici docent de Medicina situats al campus de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (plantes 3 i 4); i els edificis de Biomedicina 1 i Biomedicina 2, que acullen l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida.

Donat que l'únic centre que té exàmens al setembre és la Facultat de Medicina, la sala d'estudis de Ciències de la Salut funciona de dilluns a divendres de 9.00h a 14.00h, amb accés preferent per a l'alumnat del campus i de la UdL.

Com és habitual, hi haurà servei de seguretat a tots els campus les 24 hores, així com recepció de correu i paqueteria durant els matins. No hi haurà registre presencial de documents, ja que està operatiu el registre electrònic.

Per a consultes de preinscripció universitària, a partir del dia 1 d'agost i fins al 20 del mateix mes, cal adreçar-se a l'Oficina d'Accés a la Universitat (Barcelona), a través del portal d'accés a la universitat -canaluniversitats- o per telèfon, als següents números: 93 223 03 23  /  93 223 25 91.