La Universitat de Lleida, en serveis mínims fins el 8 de gener

L'estalvi energètic augmenta prop d'un 19% per l'encariment del gas

tancament Nadal 22
La Biblioteca de Lletres és la que obre més dies / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) tanca les seues portes al públic durant setze dies aquest Nadal -del 24 de desembre al 8 de gener, ambdós inclosos- per estalviar uns 81.500 euros (57.000€ en energia, 23.000€ en neteja i 1.500€ en comunicacions). Es tracta d'una quantitat "sensiblement superior" a la dels darrers tancaments en aquest període, segons el vicerector d'Infraestructures de la UdL, Narciso Pastor, "per l'encariment de l'energia, especialment del gas". L'estalvi augmenta un 18'97% respecte al 2021.

En el marc del Pla d'Estalvi Energètic, que planteja la racionalització del consum, es redueix l'obertura de biblioteques. Durant la primera setmana només funcionarà la de Lletres, a l'edifici del Rectorat. "En l'inici de les vacances nadalenques hi ha poca demanda i l'escàs aforament no justifica obrir dos espais, com anys anteriors", assegura Pastor. En canvi, la segona setmana hi ha més usuaris i la biblioteca de Ciències de la Salut reforçarà aquest servei.

La UdL conserva el servei de seguretat les 24 hores en tots els campus, el manteniment de comunicacions informàtiques i telefòniques, i la recollida i distribució de correu i paqueteria durant els matins. Els dies festius totes les instal·lacions romandran tancades (25 i 26 de desembre, 1 i 6 de gener), així com el 24 i el 31 de desembre.

El Registre General de la Universitat de Lleida no funcionarà presencialment, però els tràmits es podran fer a través del registre electrònic. Així mateix, mantenen la seua activitat la consergeria de l'Edifici Polivalent, a Cappont; i al campus de Ciències de la Salut, l'estabulari, la planta baixa de les facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia, i els dos edificis de Biomedicina, que acullen l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida. Al campus d'Agrònoms, tots els edificis estaran tancats, si bé el personal pot accedir amb la targeta autoritzada.

Quant a les biblioteques, la de Lletres obre els dies 27, 28, 29 i 30 de desembre i els dies 2, 3, 4, 7 i 8 de gener, de 9.00h a 21.00h. El 5 de gener, vigília de la festivitat de Reis, l'horari serà de 9.00h a 15.00h. La sala d'estudi de Lletres romandrà oberta els mateixos dies. La biblioteca de Ciències de la Salut només els dies 2, 3 i 4 de gener, de 9.00h a 21.00h. En tornar de vacances, i coincidint amb el període d'exàmens del mes gener, aquest equipament també funcionarà els caps de setmana de 14, 15, 21, 22, 28 i 29 de gener. La biblioteca del Pla de la Massa a Igualada funcionarà el dissabte 14, de 10.00h a 18.00h.

MÉS INFORMACIÓ:

Horaris de les biblioteques de la UdL