L'evolució de les motoserres, en una exposició a l'ETSEAFIV

Amb motiu de Sant Antoni Abat, amb una quarantena d'aparells

Inaug_exposicio_motoserres_ETSEAFIV
Ferrer, amb el director de l'ETSEAFIV, Jordi Graell / Foto: UdL
El vestíbul de l'edifici principal de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la Universitat de Lleida (UdL) acull fins aquest divendres una curiosa exposició que ensenya part de l'evolució de les motoserres, una eina forestal que es va patentar l'any 1830 a Alemanya. És una petita mostra de la col·lecció de Jordi Ferrer, veí de l'Horta de Lleida, que s'emmarca en el programa de la festivitat de Sant Antoni Abat, patró dels animals i protector dels agricultors, a la capital del Segrià.

L'exposició a l'ETSEAFIV aplega un total de 40 aparells dels 342 que ha arribat a tenir Ferrer. La motoserra més antiga que s'hi exhibeix és de l'any 1957 i la més "moderna", tres dècades posterior, del 1987. És el primer cop que aquest col·leccionista organitza una mostra tan àmplia del seu fons, que ha anat aplegant al llarg d'anys de comprar i restaurant peces. "La majoria funcionen després de recuperar-les, però d'algunes és impossible trobar recanvis", explica Jordi Ferrer.

L'Associació Cultural i Recreativa 'Els Pagesos' promou, des de fa 82 anys, la celebració de Sant Antoni Abat a Lleida. El programa culminarà dissabte, 21 de gener, amb els tradicionals Tres Tombs a la Creu de l'avinguda de Blondel.